הרבנות סירבה לפסול את הסמכתו של מוטי אלון לרב. ניצן הורוביץ: "הוא עבריין מין מורשע, לא יכול להיות שהוא שומר על מעמדו כרב".

אתמול, שבת 6.7.2019 פורסם כי הרבנות הראשית סירבה לפסול את תעודות ההסמכה של הרב מוטי אלון – וההכרעה עוברת כעת לבית המשפט.

כידוע, מוטי אלון הינו רב ציוני דתי, אשר כיהן בעבר כיהן כראש התנועה הרוחנית-חברתית "מבראשית", כראש ישיבת חורב וכראש ישיבת הכותל.
בשנת 2013 הורשע בשתי עבירות של מעשה מגונה בכוח בנער בן 17. בשנת 2018 התקבלה ב'פורום תקנה' תלונה נוספת של צעיר על פגיעות מיניות חדשות מצדו של אלון, שחלקן תועדו. לאחר שהובאו החשדות בפני הרבנים שמואל אליהו, חיים דרוקמן ויעקב אריאל, הודה אלון בפניהם במעשים והתחייב להפסיק להעביר שיעורים, לקחת טיפול פסיכולוגי ולסגור את בית המדרש שלו. בעקבות אירועים אלו, החלה הרבנות הראשית לישראל בהליכים להסרת כושרו כרב שכונה וכרב עיר.

פעילים ופעילות המזוהים עם המאבק בעבריינות המין מצד בעלי סמכות הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד ההחלטה שלא לשלול את תעודת "הרב" מאלון ולהסתפק בהתחייבותו שלא להתמודד לתפקיד רבני בשירות הציבורי בשנים הקרובות.

מי שמובילות את המהלך המשפטי בעניין הן חנה קהת ואילת כהן וידר, שתיהן ממייסדות הארגון הדתי-פמיניסטי "קולך".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "את הרבנות הראשית צריך לסגור. זה מוסד חשוך, מאובן, שכל מטרתן זה להשיג כוח וג׳ובים ולשמור על העסקנים שלו. רק שהפעם זה באמת מוגזם – מוטי אלון הוא עבריין מין מורשע, לא יכול להיות שהוא שומר על מעמדו כרב. "ההחלטה מבטאת את האיזון הראוי בין מכלול האינטרסים והשיקולים הרלוונטיים לנושא" כתבה ועדת המשמעת של הרבנות על ההחלטה שלא לשלול ממוטי אלון את תואר הרב. שפשפתי העיניים כי לא האמנתי למה שאני קורא. איזה שיקולים ואיזה איזון? האינטרס היחיד שצריך להיות פה הוא האינטרס של הציבור והוא להוקיע עברייני מין מורשעים מהחיים הציבוריים. מחזק את ידיהן של חברות ארגון "קולך" בעתירה החשובה שלהן נגד הרבנות. בזכות מאבקים כאלה נהפוך את ישראל למדינה חופשית וצודקת".