הרבנות הראשית החליטה להכיר ביהדות קהילת "ביתא ישראל" של יוצאי אתיופיה. ח"כ לפיד: "היהדות היא בליבם אלפי שנה".

אתמול, ראשון 19.1.2010 פורסם לראשונה בחדשות הערב של תאגיד השידור 'כאן' כי אחרי ארבעה עשורים של ציפייה, מועצת הרבנות הראשית אימצה את את פסיקתו של הרב עובדיה יוסף המכירה מבחינה הלכתית ביהדותם של יוצאי אתיופיה מקהילת "ביתא ישראל". את ההחלטה קיבלה מועצת הרבנות לפני כחודשיים וחצי. מסיבות שאינן ברורות ההחלטה נשארה בסוד עד לבקשת 'כאן חדשות' לפרסם את הידיעה.

ח"כ אופיר סופר (ימינה) צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב:

"‏אני מברך את הרבנות הראשית על ההחלטה החשובה להכיר בפסיקתו של מו"ר הרב עובדיה זצ"ל בנוגע לאחינו מקהילת "ביתא ישראל".

גם ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התייחס לפרסום כתב:

"‏קהילת ביתא ישראל לא הייתה צריכה לחכות שנים להחלטת הרבנות הראשית שתכיר ביהדותה. היהדות היא בליבם אלפי שנה. זה ניצחון חמוץ מאוד".

ח"כ גדי יברקן (הליכוד):

"החלטה אומללה משנות ה80 שגרמה נזק עצום לקהילה (פרשת יקבי ברקן, איסור על נשים בק. גת להכנס למטבח, המוהל מחדרה ועוד…) הבטחתי לקייסים, לרבנים ולציבור שלא אנוח עד שההחלטה הזו תבוטל. להאבק מול הרבנות הראשית והממסד הדתי זה כמו להאבק מול הוריקן.  במקום שגופים גדולים מאיתנו נפלו אנחנו ניצחנו בזכות אלוהי ישראל, האמונה, צדקת דרכנו ובזכות התעוזה! בהובלת ההנהגה הרוחנית המלוקסה אבא אברוי מנשה, הקייס הראשי קייס ברקו טגנייה, וצוות הקייסים – קייס סמאי אלייאס, קייס זמנה מלקם, קייס אפריים לאווי קייס אביו עזריה. אנחנו לא צריכים אישור על יהדותנו מאיש. אבל היה חשוב להאבק על שמנו הטוב ועל הניסיון לפקפק בזהות שלנו. נכנסתי לפוליטיקה להשפיע ולעשות למען עם ישראל והקהילה המדהימה שלי. עשייה עשייה רק עשייה".

ח"כ אלעזר שטרן (כחול לבן):

"ברכות לאחינו בני הקהילה האתיופית. הרבנות הראשית לישראל קיבלה החלטה נכונה להכיר בקהילת "ביתא ישראל" כיהודים לכל דבר. למעשה לקח עשרות שנים לרבנות לאמץ את פסיקתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. עשרות שנים שבכל שנה, או ליתר דיוק בכל יום, חיים אחינו יוצאי אתיופיה כיהודים שרבים מדי שמים סימן שאלה על יהדותם. ברם אולם הדבר החמור יותר הוא שנזקננו לעיתונאי חרוץ, אוריה אלקיים (כאן), על מנת לחשוף את החלטת הרבות הראשית שלמרות שהוחלטה לפני כחודשיים וחצי, לא פורסמה. יודעי דבר תולים את העיכוב המתמשך ואת אי פרסום ההחלטה בכך שפעם נוספת נפל פחד החרדים על הרבנות הראשית. הבנתם? גם תיקון עוול היסטורי ורצון לקרב נתקל ב״מה יגידו החרדים״. אנחנו בכחול לבן נביא לעם ישראל כולו יהדות אחרת, מקרבת ולא מרחיקה ונעשה כל שביכולתנו שגם הרבנות הראשית תהיה רבנות של העם כולו ולא רק של הקיצוניים שניצלו את תלותו של ראש הממשלה בהם כדי להשית על כולנו יהדות קיצונית, מסיתה ומפלגת".

שר הפנים יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי:

"‏הרבנות הראשית החליטה לאשר מחדש את פסיקת מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל להכרה ביהדותם של עולי אתיופיה. הרב ברוך גזהיי, מועמד ש״ס לכנסת, עלה לקבר מרן והודה לו על ההכרעה ההיסטורית ולבנו הראשון לציון, על ההחלטה החשובה. בני העדה האתיופית היקרים, נמשיך לעמוד לימינכם ולסייע לכם. אחים אנחנו".

ח"כ פנינה תמנו- שטה (כחול לבן):

"קשה לי לשמוח, בעיקר כי זה עצוב וצובט בלב שלקח כמעט ארבעה עשורים לאמץ את החלטתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שיהודי אתיופיה יהודים לכל דבר. לא באמת היינו זקוקים לאישור על יהדותנו, הרי מבחינתנו היא מעולם לא הוטלה בספק במשך דורי דורות. אבל לאי האימוץ של מועצת הרבנות את פסיקתו של הרב עובדיה יוסף במשך כל כך הרבה שנים היו השלכות לא מועטות וקשות בין היתר בסימפטומים שהתבטאו כמו ב"פרשת יקבי ברקן", פרשת "הדרת הבלנית בת הקהילה מטבילה" ועוד. עם זאת, אברך על ההחלטה של המועצה ואת הרבנים שאימצו את הפסיקה. את העוול הזה היה צריך לתקן".