השר בנט: "לא שולל ח"כ הומו ברשימת הבית היהודי", השר אריאל בתגובה: "לא שמעתי שמצוות פרו ורבו נעלמה מהתורה"

 היום (17.09.17) בראיון לרזי ברקאי בתחנת הרדיו גלי צה"ל, ענה בנט על השאלה האם יאפשר להומו להתמודד ברשימת הבית היהודי ואמר: "מבחינתי אנחנו לא קבענו מגבלות לחברי כנסת ואנחנו עושים כל הזמן חושבים ושינויים במהלך הזה".

השר בנט התבטא על רקע סערת התפטרותו של ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) מן הכנסת לאחר שסיפר שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו ולאחר לחץ שהופעל מצד רבנים בכירים להדיחו באופן מיידי.
בתחילת הראיון אמר בנט כי אינו רואה כל מניעה שבבית היהודי יהיה חבר כנסת הומו. "מבחינתי אנחנו לא קבענו איזה שהם מגבלות לחברי כנסת, ואנחנו גם בבית היהודי כולנו עושים חושבים כל הזמן במהלך הזה. יש מגוון דעות בציונות הדתית בנושא של נישואים בין בני אותו מין ויש לכבד את כל הדעות". עוד הוסיף בנט בראיון שהעניק לגל"צ כי "אני לא רוצה לתת ציונים לאריה דרעי על ההתנהגות שלו, אך אני מעריך אישית שלא הייתי עושה דבר כזה".

"יש פה תהליך חברתי בחברה הישראלית גם אני הייתי מעורב שלא באשמתי לפני חודשיים והותקפתי על הנושא הזה. צריך לכבד את כל הדעות". השר מתייחס למתקפה שספג לאחר היציאה מהארון של ברית פרץ, הדוברת שלו. אז יצא להגנתה ואמר: "פגשתי את ברית לפני כשנתיים כשחיפשתי דובר חדש. מצאתי בן אדם נפלא ודוברת מקצועית. אני מעריך אנשים לפי אופיים ולא לפי דתם, צבע עורם או נטייתם המינית. אני מקווה שכך ינהגו כולם".

השר אורי אריאל (הבית היהודי) תקף את יחסו של בנט לנושא ההומוסקסואלי, ואמר: "בסוגית אימוץ הילדים על ידי זוגות להטב"ים השרה שקד והשר בנט מוכנים להסכים לזה, אני חושב שזה לא נכון. דעתי שצריך לאפשר אימוץ רק למשפחות רגילות. אני שומע את התדרוכים שמגיעים אלינו מתוך המפלגה מכל מיני כיוונים ולא ישירות שאומרים לנו לא להתבטא בענייני דת ומדינה כמו אימוץ ילדים ע"י להט"ב. נצטרך להסיק את המסקנה." באירוע ציבורי אחר העיר השר לגבי התבטאות יו"ר מפלגתו : "לא שמעתי שמצוות פרו ורבו נעלמה מהתורה".

צוות המכון פנה בבקשה לתגובה מחברי כנסת נוספים בבית היהודי, אך הם סירבו לגבות את השר בנט או לתמוך בשר אריאל והסתפקו באיחולי שנה טובה.