במסגרת ההסכמים הקואליציונים יוענק פטור למוסדות חינוך דתיים וישיבות מהנגשת המוסד לנכים. ח"כ אילן גלאון: "זהו סעיף שערורייתי ועברייני"

את הדברים אמר ח"כ אילן גלאון בתגובה לסעיף בהסכמים הקואליציונים המשותפים למפלגת הבית היהודי ויהדות התורה לפיו ינתן פטור למוסדות חינוך דתיים וחרדים וכן לישיבות מהנגשת המקום לנכים ובעלי מוגבלויות. ח"כ גלאון פנה לרוה"מ נתניהו בבקשה לבטל במידי הסכם זה.

הסכם זה מצטרף להצעת חוק שהוגשה ב-2012, במהלך הכנסת ה-18 על ידי ח"כ משה גפני וח"כ לשעבר יצחק וקנין. לפי הצעת החוק מוסדות להשכלה תורנית יקבלו פטור מהנגשת מוסדותיהם לבעלי מוגבלויות בשל הנטל הכלכלי שהישיבות לא יכולות לעמוד בו. עוד כתוב בהצעת החוק כי "מרביתן של הישיבות פועלות בבניינים שכורים, דבר שאינו מאפשר ביצוע של התאמות נגישות כנדרש בחוק כיום. בהמשך לאמור לעיל, הנגשתם של כלל הישיבות בהתאם לסטנדרט הקבוע בחוק, כפי שהוא מנוסח כיום, מהווה נטל כבד ובלתי סביר שהישיבות לא יוכלו לעמוד בו, שכן ביצוע התאמות מהסוג שהחוק דורש, בכלל הישיבות, יביא לסגירה של מרביתן, וזאת בניגוד לתכלית החוק."
לצפייה בהצעת החוק המלאה, לחצ/י כאן

ח"כ אילן גלאון בתגובה להסכם הקואליציוני:
"עבריינות. אין מילה אחרת לתאר בה את הסעיף הביזיוני שנכנס להסכמים הקואליציוניים בין מפלגת הליכוד ליהדות התורה ולבית היהודי וקובע שחובת הזמן המקסימאלי הנדרש להנגשת מוסדות חינוך, לא תחול על מוסדות חינוך דתיים וחרדים לנכים ועל ישיבות.
הדבר היחידי שהסעיף העברייני והשערורייתי הזה יעשה בפועל זה להנציח ולהעמיק את האפליה וההדרה של אנשים עם מוגבלויות בישראל. הרי כבר ב- 2010 בג״צ בעצמו פסק שמדיניות הממשלה בנושא הזה היא עבריינית ושהיא מתחמקת מליישם את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות."
לסטטוס המלא מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ גלאון, לחצ/י כאן

בפרויקט הצעת החוק שערך מכון "על משמר הכנסת" לקראת הכנסת ה-20, ענה ח"כ יעקב מרגי לשאלה "מהו החוק הראשון שיש לחוקק בסוגיות דת ומדינה?"
כי לפיו "החוק הראשון והיחיד שארצה להעביר הוא חוק שיסדיר את שירותי הדת לבעלי מוגבלויות""
לצפייה בידיעה, לחצ/י כאן