שר הפנים, גדעון סער: יהודים יוכלו לעלות ארצה עם בני זוג מאותו המין

בהחלטה תקדימית החליט שר הפנים גדעון סער על מתן אזרחות ישראלית גם לבני זוג הומואים ולסביות שיעלו עם בני זוגם היהודים מתוקף חוק השבות.
בהנחיה שנתן השר סער ללשכת האוכלוסין וההגירה, כתב כי "איני רואה מקום להבחין בין יהודים שנישאו בנישואים הטרוסקסואליים, לבין יהודים שנישאו לבני מינם בחו"ל, על פי חוק. אלה ואלה עונים על התכליות של חוק השבות, בבחינת 'ושבו בנים לגבולם'".

החלטתו של השר סער הינה פרשנות ליברלית לחוק השבות משנת 1970- בחוק השבות נקבע כי כל יהודי זכאי לעלות לישראל וזכות זו ניתנת גם לבני משפחתו ולבני זוגם. השר הסביר כי החלטתו נובעת מפניות רבות אשר הגיעו לסוכנות היהודית ולמשרד הפנים ואמר כי "שערי ישראל יהיו פתוחים בפני כל יהודי ומשפחתו ללא אפליה הנובעת מאורח חייו".

לכתבה המלאה באתר ynet לחצ/י כאן

בתגובה להחלטתו של סער כתב ח"כ ניצן הורוביץ' בעמוד הפייסובק שלו כי "אני שמח ששר הפנים החליט סוף-סוף לאפשר גם לבני/בנות זוג מאותו מין של עולים, לבוא לישראל לפי חוק השבות…
ועכשיו לשאלה הגדולה: אם מכירים בנישואים כאלה, עבור זרים, לצורך עליה לארץ, למה לעזאזל לא מכירים בזה עבור ישראלים שכבר חיים פה? הלהט״ב זה חלק קטן מהבעיה. מדובר במאות אלפי אזרחים ישראלים שלא יכולים להתחתן בגלל הרבנות."

לסטטוס המלא של ח"כ ניצן הורוביץ' בעמוד הפייסבוק שלו לחצ/י

להלן מכתב ההנחייה המלא של השר סער:
______