שר החינוך הרב רפי פרץ בישיבת הממשלה: "שיעור ההתבוללות בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית הוא כמו שואה שנייה".

אתמול, שלישי 9.7.2019 דיווח העיתונאי ברק רביד כי בישיבת הממשלה שהתקיימה ב-1 ביולי, הציגו אנשי המכון למדיניות העם היהודי את הדוח השנתי שלהם על מצב הקהילות היהודיות בעולם ובמיוחד בצפון אמריקה.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר במהלך הדיון כי: "היקף ההתבוללות בעולם ובמיוחד ביהדות צפון אמריקה הוא כמו שואה שניה. איבדנו ככה מאז השואה 6 מיליון יהודים".

שר האנרגיה יובל שטייניץ יצא נגד דבריו ואמר: "התבוללות זו לא בעיה קריטית. קודם כל צריך להפסיק לזלזל ביהודים שחיים באמריקה ורואים עצמם יהודים מבחינה היסטורית ותרבותית ולא רק דתית".

בסיכום הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מוטרד פחות מהמגמות הפוליטיות בקרב יהודי ארה"ב (תמיכה בדמוקרטים והתרחקות מישראל) אלא יותר מהמגמות הדמוגרפיות. יש התרחקות מהיהדות של חלק גדול מהיהודים בארה"ב וקשה מאוד להשפיע על זה".

יו"ר מפלגת מרצ ניצן הורוביץ' תקף גם הוא את דברי הרב פרץ וכתב: "שואה שניה? המשפחה שלי הייתה בשואה. נישואים מעורבים באמריקה זה לא שואה. שר חינוך… בושה''.
דבריו של הרב רפי פרץ מעוררים זעם בקרב הקונסרבטיבים והרפורמים. מנכ"ל התנועה המסורתית יזהר הס אמר כי : "שר החינוך שב ומוכיח שהוא חף מהבנה בסוגיות יסוד, אך הפעם התעלה על עצמו. הצמדת המילים 'שואה שנייה' לתופעת הנישואים הבין-דתיים בתפוצות אינה אלא זילות השואה. אפילו הכחשתה. ורגע, פתאום מותר לדבר על 'תהליכים'