רה"מ החליפי ושר הביטחון גנץ במסר ליהדות התפוצות: "הברית בין ישראל ליהדות התפוצות הוא דבר שאסור לנו להזניח".

במהלך סוף השבוע, חמישי 4.6.2020 התפרסם סרטון מוקלט של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון ח"כ בני גנץ (כחול לבן) בו הוא נואם עבור ועידת התפוצות של מקור ראשון.

הועידה הבינלאומית של עיתון 'מקור ראשון' תשודר באתר מקור ראשון בשבוע הבא. הועידה תתקיים בימים ראשון עד חמישי, 7-11.6.2020, ט"ו-י"ט סיון תש"ף, ובה יתקיימו שיחות, ראיונות, פאנלים ונאומים שיעסקו בערבות הדדית בקרב הקהילות וביחסים שבין ישראל לתפוצות. בוועידה ישתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון ח"כ בני גנץ (כחול לבן):

"מאז הקמתה של מדינת ישראל היו כל תפוצותיה מקור כוח. אנחנו צריכים לשאול מה אתה יכול לעשות למען עמך. ליהדות התפוצות התשובה ברורה, מנשות הדסה ועד החיילים הבודדים זו התשובה לכך שיהדות התפוצות היא בת ברית של מדינת ישראל בכל ממד, מחזקת מחבקת, בונה יסודות. האם שאלנו די מה אנחנו עשינו עבורם. קהילות שחשו באיום החיצוני נאלצות להתמודד עם יריב חדש וקשה, שגבה מהן מחיר וקורבנות בנפש גבוה יותר משיעורם באוכלוסייה. לקח מנהיגים רוחניים ומנע התכנסויות יחד, הוליד גל חדש של עלילות דם מוזנות שנאה.  אולי לא עשינו די. הברית בין ישראל ליהדות התפוצות הוא דבר שאסור לנו להזניח. כפי שנרתמנו ותמיד נתרם למאבק באנטישמיות, כפי שפעלנו ותמיד נפעל להגן על הקהילות היהודיות בכל מכל סכנה, שונא וצר, כך גם עלינו ללמוד להיות שם עבורם כעת ותמיד – לספק תמיכה רוחנית, להיות מקור חוזק, לסייע בקיום אורח החיים היהודי והקהילתי. לא רק בסיסמאות, אלא במעשים. בתכניות פעולה, במיזמים משותפים, בפעילות חברתית שתהיה חלק מהשגרה המשותפת שלנו ושל יהודי התפוצות".

"אני שדיברתי לא אחת על אחדות, ששילמתי עבורה מחיר אישי, ושאני עוד נכון לעשות למענה ככל שאדרש – מבין כי הברית שבין מדינת ישראל לבין התפוצות היא לא דבר שנוכל להרשות לעצמנו להזניח. קשר חיוני כזה יכול, צריך וחייב להיות הדדי.

"כפי שנרתמנו ותמיד נירתם למאבק באנטישמיות, כפי שפעלנו ותמיד נפעל להגן על הקהילות היהודיות מכל סכנה מוחשית כך עלינו ללמוד להיות שם עבורם כעת ותמיד- לספק תמיכה רוחנית, לחזק ולסייע בקיום אורח החיים היהודי והקהילתי. לייצר שגרה משותפת.

"לאור חשיבות הנושא עבורי מיניתי בממשלה הזו את שרת התפוצות עומר ינקלביץ' שמתמקדת בקשר עם יהדות התפוצות, והשרה לעניינים אסטרטגיים אורית פרקש הכהן שתעסוק בעיקר אך לא רק במאבק בתופעת ה- BDS. שתיהן יפעלו בשיתוף פעולה ויעמדו יחד עם כל חברי הממשלה לשירות המדינה ויהדות העולם ויקדמו באופן אקטיבי את הקשר שביננו לבינם. עלינו להפוך אותם לשותפינו בשיח, לשכנינו ושכנותינו בכותל, לבני לוויתנו במסע המתמשך של בניין הארץ. עלינו להיות שם כעת עבורם כפי שהם היו ועודם שם עבורנו".

 

לקריאה נוספת מנאומו של השר גנץ באתר מקור ראשון לחצו כאן