ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב לסיעת יהדות התורה: "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת ותמשיך לשמור על הסטאטוס קוו".

היום, שלישי 14.5.2019 ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מכתב אל סיעת יהדות התורה בעקבות המשברים שפרצו בשל חילולי השבת שנגרמים כתוצאה מאירועי האירוויזיון שנערכים בישראל, וביטול פגישת המשא ומתן בין הצוותים של יהדות התורה לאלו של הליכוד.

כזכור, מפלגת יהדות התורה פנו לראש הממשלה וביקשו ממנו למנוע חילול שבת במסגרת אירועי האירוויזיון בסוף השבוע הקרוב.

במכתב ששיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב : "תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטה ממשלתית ומנוהל באופן בלעדי על ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על ידי הממשלה. ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת. רוב רובם של המשתתפים באירוע הינם מחו"ל ואינם יהודים. ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג בישראל לאורך השנים".

ח"כ משה גפני הגיב בתגובה: "במכתב שנמסר מראש הממשלה הכתב כי האירועים שיביאו לחילול שבת מנוהלים על ידי חברות פרטיות בלבד".

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "נתניהו אמר לחרדים שהאירוויזיון הוא ״אירוע יחידני״. הפעם הוא צודק. משבוע הבא יחזרו להפלות פה להט״בים, תחזור הכפיה הדתית, התיירים לא יבינו למה סוגרים מרכולים בשבת והרכבות שוב לא יגיעו. גם נתניהו יוכל להפסיק להעמיד פנים, שהוא מאמין בחופש ושיוויון ויחזור לנסיונות להפוך אותנו לטורקיה.