ראשי המפלגות הגיבו היום למתווה הגיוס במהלך ישיבות הסיעות. יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "נצביע נגד חוק הגיוס".

היום, שני 18.06.2018 יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הצהיר כי סיעתו תצביע נגד "חוק הגיוס" החדש אותו הגישה הוועדה המקצועית במשרד הביטחון, מאחר ולטענתו אין בו כרגע שוויון בנטל.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי : "אנחנו נצביע נגד חוק הגיוס. העקרונות שלנו ידועים: אנחנו רוצים שכל צעיר וצעירה בישראל יעשו צבא, שירות לאומי או שירות אזרחי. עד שהחלום הזה יתגשם, הילדים שלנו, אלה שתורמים למדינה, חייבים לקבל יותר. בחוק המדובר כרגע אין לא שוויון בנטל ולא תגמול אמיתי לחיילים שמשרתים".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד : "אם שר הביטחון יסכים לשנות אפילו אות מהמתווה, הוא נכנע. בנושא הזה, אסור להיכנע. הפעם גם צה"ל והרמטכ"ל חתומים על מתווה הגיוס. אם הממשלה תשנה מילה אחת במתווה הזה, זה כבר לא פוליטיקה. זו בגידה בכל חייל שמגיע לבקו"ם".

 

יו"ר הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט: "בימים האחרונים ישנם קולות שמבשרים על משבר קואליציוני. אני לא רואה את זה. אני חושב שחוק הגיוס הוא מידתי, ונותן מענה גם לצה"ל וגם לחרדים, שרוצים בעצם את אותו דבר – גיוס מתון ומידתי, ללא כפייה וללא כוח. מדובר ב'פייק משבר', אמרנו את זה אז ואני אומר את זה גם עכשיו אני מאמין שהסיפור הזה פתיר לחלוטין. בהידברות נכונה ורצון אמיתי להביא את הפתרון המתאים לחברה הישראלית – החוק הזה בהחלט יכול לעבור. אנחנו נשתף פעולה וניתן יד לפתרון העניין כדי לקיים ממשלה יציבה עד מועד הבחירות בנובמבר".