יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ התחייב כי יקדם את ברית הזוגיות, מתווה הכותל, ויאפשר תחבורה ציבורית בשבת. שר הפנים דרעי: הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? אל תיגע במסורת ישראל

אתמול, שלישי 29.01.2019 התחייב בנאומו יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ כי יפעל לקידום רשימת סוגיות דת ומדינה מרכזיות: מתווה הכותל, זכויות להט"ב, נישואים אזרחיים, מלחמה בהדרת נשים ותחבורה ציבורית בשבת.

יו"ר מפלגת חוסן לישראל בני גנץ: "ישראל היא מדינתו של העם היהודי וכל אזרחיה שווים. הממשלה שבראשה אעמוד תכבד את מסורת ישראל ותאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו ועל פי ערכיו. נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך, אך נקפיד לשמור על אופיו המקודש של היום הזה. ניאבק בהדרת נשים ובאלימות כלפי נשים, וננפץ את כל תקרות הזכוכית המונעות מנשים שוויון. נעניק לקהילה הגאה את מלוא הזכויות הניתנות לכלל אזרחי המדינה".

בתגובה לנאום, צייץ שר הפנים יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי: ‏"בני גנץ, אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת? לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה): "בני גנץ גילה הערב טירונות פוליטית. לדבר על שיתוף פעולה עם החרדים ובאותה נשימה להצהיר על תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות וכותל רפורמי – זה לא ילך ביחד ולא יוכל להתממש. בני גנץ, ההיסטוריה מוכיחה ששמירה על ערכי המסורת והדת מהווה ערובה להצלחה פוליטית ומנהיגותית. בעוד נקיטת אג’נדה אנטי דתית הינה מתכון לכישלון".

ח"כ יואב בן צור (ש"ס): "הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, חצה קווים אדומים בהתייחסותו לסטאטוס קוו והפגיעה הפרובוקטיבית בצביון היהודי. כמו דומיו עניין של זמן עד שהוא יפסיק להיות רלוונטי. גנץ נשמע הערב כמו פעיל מרצ".