יאיר לפיד על כך שזוגות חד מיניים לא מקבלים הכרה מהמדינה ולא רשאים להביא ילדים: "מצב מעוות מאד שדורש שינוי יסודי"

בסטטוס שרשם אמש (4.11.14) הביע לפיד תמיכה בזוג חד מיני שנאלץ להרחיק עד ארה"ב כדי לקבל הכרה בזוגיות שלו, ועד לתאילנד כדי להביא ילד.
כמו כן, תקף לפיד את המצב בישראל כיום ואמר "המצב בו אדם לא מסוגל לקבל הכרה לאהבתו, או הרשאה מהמדינה להביא ילדים, והוא נאלץ להרחיק עד לקצה השני של העולם כדי לממש את זכויותיו הבסיסיות, הוא מצב מעוות מאד שדורש שינוי יסודי".

התבטאות זו מצטרפת לרשימה ארוכה של מקרים בהם ח"כים הביעו תמיכה בנישואים חד מיניים ובאפשרות שיוכלו להביא ילדים: ציפי לבני, ניצן הורוביץ, רות קלדרון שגם חיתנה זוג חד מיני ועוד. אולם, למרות התמיכה הרחבה בנושא, ובעוד ש"חוק הפונדקאות" עבר לאחרונה בקריאה ראשונה, אין התקדמות לעבר נישואים חד מיניים כחלק מנישואים אזרחיים בישראל.

להלן הדברים המלאים שרשם השר יאיר לפיד:
"מאיר ואני הולכים יחד שנים רבות, וכשהוקמה ״יש עתיד״ הוא התייצב לסייע מיד בכל הכח.
כי ככה זה אצלנו, כמו במשפחה.
בשבת האחרונה זכו מאיר ובן זוגו, דורון, להקים משפחה משלהם. בשעה 07:10 שעון תאילנד נולד בנם, גור, במשקל המכובד של 3.280 ק״ג.
מאיר ודורון שירתו שניהם בצה״ל, עובדים קשה למחייתם ומנהלים ב- 15 השנים האחרונות משק בית מהיציבים, היפים והבריאים שהזדמן לי להכיר.
ולמרות זאת, לפני שנה הם נאלצו להרחיק עד ארה"ב כדי שהזוגיות שלהם תקבל סוף סוף הכרה ותוקף ממישהו.
מאז לקחו את כל חסכונותיהם, ועוד עזרה גדולה מהקרובים ויצאו למסע ארוך, יקר להחריד ומיותר לגמרי. כי להביא ילד לעולם ולהפוך מזוג אוהב למשפחה, אמור להיות תהליך קל יותר, מלווה בהרבה אהבה ותמיכה.
המצב בו אדם לא מסוגל לקבל הכרה לאהבתו, או הרשאה מהמדינה להביא ילדים, והוא נאלץ להרחיק עד לקצה השני של העולם כדי לממש את זכויותיו הבסיסיות, הוא מצב מעוות מאד שדורש שינוי יסודי.
חוק הפונדקאות שהעברנו לאחרונה בקריאה ראשונה כבר לא יעזור הפעם למאיר ודורון, אבל שניהם יודעים בוודאות, שעבורנו, הנושא לעולם לא יוסר משולחן העבודה.
אני גאה בכם.
גאה על שלא ויתרתם ועמדתם על זכותכם הטבעית כל כך, גאה על שלא רפו ידיכם מהקשיים שהערימה הדרך, ומאחל לכם שהילד הבא יהיה כולו ״תוצרת כחול-לבן״.
מזל טוב".

לסטטוס המקורי בעמוד הפייסבוק של השר יאיר לפיד לחצ/י כאן