ח"כ קארין אלהרר מקריאה עדות של אזרחים שאינם מוגדרים כיהודים עפ"י ההלכה ואינם יכולים להתחתן במדינת ישראל.

ביום שלישי ה- 5.12.2017 במסגרת נאומים בני דקה, הקריאה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) עדות במסגרת הפרויקט של תנועת ישראל חופשית עם ח"כים, במסגרתו ח"כים מקריאים עדויות של אזרחים שאינם מוגדרים כיהודים על פי ההלכה ואינם יכולים להתחתן במדינה.

להלן עיקרי הדברים:
אני מביאה את סיפורה של תמרה קלינגון, ישראלית שמדינת ישראל מנעה ממנה להינשא בארצה. והיא כותבת: עליתי לישראל מאומן, אוקראינה, בגיל 12, ובעלי יונתן הוא יליד הארץ. אני יהודייה מצד אבי. אבא שלי כל כך פחד שאף אחד לא יתחתן איתי, שמייד אחרי העלייה הוא שלח אותי ללמוד תורה בשעות הערב. בהמשך, באמת ובתמים ניסיתי לעבור גיור, אבל זה היה בלתי אפשרי. המפקחים שהגיעו לביתנו לא האמינו בכוונות הטובות שלי.

כשהתבגרתי, החלטתי שאני לא ממשיכה עם הגיור כי אני לא רוצה לשקר, והכי חשוב, אני כבר גדלתי ונטמעתי בארץ והרגשתי יהודייה. לא הרגשתי שאני צריכה להוכיח זאת לאחרים. משפחתו של בעלי קיבלה אותי באהבה ומעולם לא הרגשתי שאני שונה.

בסופו של דבר נישאנו רשמית הרחק מכאן, בארצות הברית. כל מה שנדרש מאיתנו הוא להגיע יחד לעירייה ולחתום על הסכם נישואים. פשוט וקל. בעבור קרובי המשפחה והחברים ערכנו טקס נישואים שוויוני עם חופה ועורך טקס, אך ללא רב. בניגוד אלינו, זוגות אחרים נדרשו לשלם סכומי עתק, לטוס לחול, צ'כיה, קפריסין, ולהתחתן שם. זהו חוסר צדק. חוסר צדק שחייב להשתנות. גם הילדים שלי, שנולדו בארץ ואין להם רבע זיקה לדת אחרת חוץ מיהדות, ייאלצו להינשא בחו"ל.