ח"כ עודה על האולטימטום של ח"כ עבאס להפסיק תמיכה של הרשימה המשותפת בקהילה הגאה: "זכותו להעלות אותן ונדון בכולן".

אתמול, רביעי 25.11.2020 נחשף בחדשות הערב של חדשות 12 דרישותיו של יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) מחבריו למפלגה תמורת הישארות במפלגה.

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) דורש מחבריו לרשימה כי אין להצביע יותר בעד חוקים המיטיבים עם הקהילה הגאה ולאמץ את הגישה השמרנית שלו, בניגוד לגישה הליברלית יותר של יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה ושל בכיר ברשימה ח"כ אחמד טיבי בסוגיה זו.

בנוסף, ח"כ מנסור עבאס דורש לאמץ הגישה הפרגמטית שמשמעותה שיתוף פעולה אפשרי עם הימין, וכן שינויים בהרכב הרשימה.

בעקבות דרישות אלו, גורמים ברשימה המשותפת אומרים כי הסיכוי לפירוקה עלה דרמטית.

ח"כ איימן עודה התייחס בריאיון לגלי צה"ל לדרישתו של ח"כ מנסור עבאס להטלת וטו מוחלט על כל הצעת חוק שתיטיב עם הקהילה הגאה ואמר :

"זה לא הסיפור של המשותפת. זה לא עלה במשך חודשים ואני לא מבין מאיפה מוציאים את זה. צריך לדבר על כל דבר ודבר. לא שמעתי את הדברים האלה ממנסור עבאס. במידה ויש לו טענות ממש, זכותו להעלות אותן ונדון בכולן. יש לנו בעיות רציניות מאוד. נתניהו הצליח לפלג את כולם, עכשיו הגיע תור הרשימה המשותפת. יש בינינו חילוקי דעות אידיאולוגיים. אנחנו מיעוט ואחרי חוק הלאום הפכנו למיעוט נרדף – לכן הגענו ל-15 מנדטים. אין ספק שהאינטרס של הציבור שלנו הוא שהאזרחים הערבים יהיו מאוחדים וחזקים".

ח"כ עפר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר:

"שלטונו הארוך של נתניהו הוביל את החברה הערבית למצב חירום בביטחון האישי, בדיור ובפרנסה. הוא אף העמיק את הכיבוש, את הגזענות ואת ההסתה. הרשימה המשותפת היא הישג היסטורי, אחדות שמוכיחה כי שינוי אמתי ועמוק הוא אפשרי. לכן נתניהו מפחד מאתנו. חייבים לשמור על המשותפת מבלי לאבד את הדרך".