ח"כ מרב מיכאלי: "הרבנות היא כבר מזמן לא סמכות דתית, אלא משטרת היהדות"

את הדברים כתבה ח"כ מיכאלי בתגובה לידיעה כי שורה של רבנים בכירים מהציונות הדתית הקימו בית דין עצמאי לגיורים.
עוד כתבה ח"כ מיכאלי "בואו, יוזמת "גיור כהלכה" היא לא היהדות הזאת שאני מדבר עליה. היא אורתודוכסיה שמרנית שעדיין לא מספקת פתרון לרוב הציבור היהודי בארץ שהיה מעוניין בנוסף לאופציית הגיור האורתודוקסי גם בסוגי גיור נוספים. אבל זאת התחלה חשובה. זאת אמירה חד משמעית שגזירות הרבנות הדרקוניות בחסות נתניהו הן גזירה שהציבור לא יכולה ולא רוצה לעמוד בה. ובצדק.
הבה נקוה שזה צעד ראשוני, שמתווסף לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, במסע ארוך להחזרת הזכות על היהדות מידי הרבנים לידינו. ההלכה הזאת היא של כולנו."

ואילו ח"כ זהבה גלאון כתבה כי "כדי להפוך למדינה מתקדמת ודמוקרטית ישראל צריכה לפתוח מסלולים נוספים לצד הגיור האורתודוקסי".
גם ח"כ רחל עזריה התבטאה בעקבות ההחלטה, לדבריה: "ההכרזה של רבנים בכירים אמש על הקמת בתי דין אלטרנטיביים לגיור הוא צעד אמיץ ונכון ואני מברכת עליו". 
וח"כ עליזה לביא בחרה לספר את סיפורה של אחת המתגיירות וקשייה. 

להלן דבריה של ח"כ מרב מיכאלי:
"עד כדי כך הגזימו הרבנות ומי ששומרים עליה שאפילו רבנים שמרניים מלב הממסד הרבני האורתודוקסי, מרגישים שאינם יכולים עוד והקימו לה תחרות.
לא רק בגז. מונופול זה רע, חברות וחברים, בטח כשמדובר בזהות שלנו, באמונה שלנו, בהגדרה העצמית שלנו. הרבנות פחות ופחות רלוונטית לאזרחיות ולאזרחים בישראל וגם ליהודיות ויהודים מחוץ לישראל. למעשה, היא הפכה לבעיה במקום להיות הפתרון. הרבנות היא כבר מזמן לא סמכות דתית, אלא משטרת היהדות. והיהדות ממש לא צריכה משטרה. היהדות, היהודיות והיהודים ומי שרוצים ורוצות להיות כאלה צריכים אופציות. אנחנו צריכות את היהדות החיה, המתפתחת, המרתקת, הבועטת והחלוצה שהיא תמיד ידעה להיות, לא משטרת יהדות ששומרת על סטנטרדים אנכרוניסטיים שאין להם דבר וחצי דבר עם ההלכה.
בואו, יוזמת "גיור כהלכה" היא לא היהדות הזאת שאני מדבר עליה. היא אורתודוכסיה שמרנית שעדיין לא מספקת פתרון לרוב הציבור היהודי בארץ שהיה מעוניין בנוסף לאופציית הגיור האורתודוקסי גם בסוגי גיור נוספים. אבל זאת התחלה חשובה. זאת אמירה חד משמעית שגזירות הרבנות הדרקוניות בחסות נתניהו הן גזירה שהציבור לא יכולה ולא רוצה לעמוד בה. ובצדק.
הבה נקוה שזה צעד ראשוני, שמתווסף לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות, במסע ארוך להחזרת הזכות על היהדות מידי הרבנים לידינו. ההלכה הזאת היא של כולנו."
לדברים המלאים בעמוד הפייסבוק של ח"כ מיכאלי, לחצ/י כאן 

להלן דבריה של ח"כ זהבה גלאון:
"הדבר האחרון שישראל צריכה כעת זה עוד "גיור כהלכה", מזה יש לנו כבר מעל הראש. זה ממש לא חשוב אם מי שינצח בוויכוח על הגיור יהיו החרדים או הדתיים לאומיים, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה עוד מסלול אורתודוקסי שלא מעוניין לשנות את אופן הגיור אלא רק את זהותם של אלה שיחלקו את הג'ובים הנלווים למנגנון. כדי לשבור את המונופול של הרבנות צריך קודם כל לשבור את השליטה הכוחנית של היהדות האורתודוקסית.
כדי להפוך למדינה מתקדמת ודמוקרטית ישראל צריכה לפתוח מסלולים נוספים לצד הגיור האורתודוקסי. לא ייתכן שמי שמבקש להתגייר יצטרך לשקר לגבי אמונותיו, לא ייתכן שלאנשים שרוצים להצטרף לעם ישראל לא תינתן אפשרות לעשות זאת בגיור רפורמי, קונסרבטיבי וגם חילוני על סמך חיבור היסטורי ותרבותי לישראל.
כשרות המואביה רצתה להתגייר, כל מה שנדרש ממנה היה להצהיר רצון ונכונות להיות חלק מעם ישראל, "עמך עמי ואלוהיך אלוהיי", היא אמרה. היום, כדי להתגייר רות הייתה נתקלת במסלול ייסורים קשוח, שכולל השפלות וייסורים רבים שעוברים מי שמבקשים להצטרף לעם היהודי. כדי לאפשר לרות המואביה ולרבים כמותה להתגייר בכבוד, אנחנו לא צריכים גיור כהלכה, אלא לשבור באמת את המונופול האורתודקסי."
לסטטוס מעמוד הפייסבוק של ח"כ גלאון, לחצ/י כאן 
להלן דבריה של ח"כ רחל עזריה:
 "ההכרזה של רבנים בכירים אמש על הקמת בתי דין אלטרנטיביים לגיור הוא צעד אמיץ ונכון ואני מברכת עליו.
כיום, חייל צה"ל שנהרג בפעילות מבצעית עלול להיטמן מחוץ לבית קברות צבאי.
חייל בן לאב יהודי שגדל והתחנך כאן כיהודי, חגג את חגי ישראל, ורוצה להילחם למען המדינה – ישאר מחוץ לעם ישראל בניגוד לרצונו כיוון שאינו נחשב ליהודי.
למה? כי מסלול הגיור של הרבנות הראשית למעשה חסום בפניו.
זה לא תמיד היה כך.
רות המואביה, שבתנו השניה קרויה על שמה, אמרה: "עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי" (רות, פרק א, פסוקים טז-יז), ובכך הצטרפה לעם ישראל.
המשפט שנאמר – הוא הליך הגיור של סבתא רבא של דוד המלך. אחת מגיבורות התנ"ך האהובות עליי.
הליך הגיור היום הוא קשה עד בלתי אפשרי, ולא בגלל נימוקים של יהדות והלכה, אלא בגלל הכח והשליטה שבמונופול בתי הדין הרבניים. בתי הדין האלטרנטיביים לגיור קמו בדיוק בגלל הזה.
הקמת בית הדין החדש הוא המשך ישיר למיזם הכשרות האלנטרטיבית השגחה פרטית – כשרות קהילתית , שהייתי מבין מייסדיו.
שני המהלכים האלה יחד חשובים לשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל והכנסת כלל ישראל לתוכו.
יישר כוח והמון הצלחה לגוף החדש."
לסטטוס בעמוד הפייסבוק של ח"כ עזריה, לחצ/י כאן 

להלן דבריה של ח"כ עליזה לביא:
 "אלין (נה) לא נרתעה מתהליך הגיור עצמו, אלא מהמפגש הבלתי נסבל עם נציגים חסרי רגישות של המערכת. פעם אחר פעם נבעטה אלין מהתהליך על לא עוול בכפה. היא בקשה להתגייר ועברה תהליך אישי עמוק, עוד קודם המפגש הראשוני ולמדה במדרשה. רק לאחר מכן החלה בתהליך הגיור. אבל זה לא הספיק לדיינים שניזונו כבר מתחילת הדרך במידע שגוי על אלין. מתחילת דרכה נתפסה אלין כחשודה. אני מקווה שהיוזמה החדשה של בתי הדין הפרטיים "גיור כהלכה" תפוגג את המועקה הכבדה של אלין והיא תבחר לחזור לתהליך."
לסטטוס בעמוד הפייסבוק של ח"כ לביא, לחצ/י כאן 

לידיעה אודות הקמת בית הדין הפרטי לגיור מאתר YNET, לחצ/י כאן