ח"כ מרב מיכאלי בראיון ל"ישראל היום": הכותל חייב להיות שוויוני, חשוב לשמור על יום המנוחה הקולקטיבי

בערב ראש השנה (19.9.17) התראיינה חברת הכנסת מרב מיכאלי, יו"ר סיעת "המחנה הציוני" לעיתון "ישראל היום" ובו דיברה בין השאר על תפיסותיה בנוגע למתווה הכותל, תחבורה ציבורית בשבת ועוד. 

הנה כמה מן הדברים שנאמרו בראיון:

אני מניחה שלא תפתיעי אותי בעמדתך לגבי מתווה הכותל. "אני לא מבינה את הצורך בתפילה, אני אישה לא מתפללת, אבל מאז ומעולם אני תומכת בנשות הכותל ובזכות שלהן לחופש דת וחופש פולחן. באיזה עולם אתר לאומי כמו הכותל הופך לבית כנסת אולטרה אורתודוקסי?" 

אבל את מבינה את הפגיעה ברגשות הדתיים, שמבקשים להתפלל, ורואים בנשות הכותל פרובוקטוריות? "ולפגוע ברגשות של לא־חרדים, זה בסדר? כל השאר, הרגשות שלהם למרמס? בי, כאישה חילונית ישראלית, אפשר לפגוע? מעבר לפגיעה ברגשות, חשובות גם הזכויות. הזכות לחופש פולחן, לגישה, לתנועה. יש משאב אחד, אז מתחלקות בו. אפשר לעשות שעות לפי זרמים, אפשר חלוקה פיזית: בית כנסת אורתודוקסי ולצידו בית כנסת שוויוני. המצב היום מונע ממני לבקר בכותל. הפוזיציה המשפילה של עזרת נשים פוגעת בי לא פחות משתפילה שוויונית תפגע בך".

ומה לגבי תחבורה ציבורית בשבת? נסי להפתיע אותי במשהו. "אני לא בעד מסחר בשבת. חשובה לי הקונספציה של יום מנוחה שיהיה קולקטיבי, שיהיה שקט, ושיהיה היום היהודי. אך כמו בהסכם עם הפלשתינים, יש כל מיני דרכים להביא לפתרון במקסימום תועלת ומינימום פגיעה. גם בבתי חולים עובדים בשבת, אין מה לעשות, חייב להיות איזון בין הצרכים, ותחבורה ציבורית בשבת היא צורך".
לקריאת הראיון המלא