ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) בשאלה לשרת המשפטים ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "כשרת המשפטים את ממונה על הדין המשמעתי לרבני הערים, מדוע את לא עושה שימוש בסמכות שניתנה לך?".

היום, שני 04.06.2018 התקיימה במליאת הכנסת שעה בה הפנו מספר חברי כנסת שאלות אל שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד (הבית היהודי). ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) שאלה אודות הדין המשמעתי לרבני ערים.

ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני): "כשרת המשפטים את ממונה על הדין המשמעתי לרבני הערים. למרות שיש רבני ערים שמתבטאים לעיתים תכופות באופן שאינו הולם רב בישראל, את לא עושה שימוש בסמכותך, ובכך מביאה לזילות השירות הציבורי ולפגיעה באמון הציבור בו. כך למשל הרב שמואל אליהו, שמסית בעקביות כנגד ערבים, כנגד הקהילה הגאה, כנגד נשים. מדוע את לא עושה שימוש בסמכות שניתנה לך?"

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד (הבית היהודי): "הרב שמואל אליהו – אני קיימתי איתו שיחת הבהרה בנוגע להתבטאויות כאלה ואחרות. ככלל, אם תעקבו אחרי פעילותי, תשימו לב שאני די עקבית עם כך שחופש הביטוי צריך להיות במדינתנו כמעט מוחלט. כמובן לא מוחלט, אבל כמעט מוחלט. ולכן במקומות שאני חושבת שצריך התערבות, אז תהיה התערבות. במקומות שלא, לא".