וועדת העלייה והקליטה דנה בפגיעה בשוויון לאיחוד משפחות יוצאי אתיופיה. ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד): " הזכות הבסיסית של בני הקהילה, לחיות יחד עם בני משפחותיהם הקרובים ביותר נפגעת בצורה בוטה".

אתמול, שלישי 22.05.2018 במסגרת יום לקידום השוויון ליוצאי אתיופיה בכנסת, התקיים בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דיון בנושא הפגיעה בשוויון לאיחוד משפחות אזרחי ישראל יוצאי אתיופיה. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), הזמין לדיון משפחות אשר הופרדו כאשר חלקן עלו ארצה עם הבטחה ששאר בני המשפחה יעלו בקרוב וחיים כיום בנפרד, לספר את סיפורם.

נכון לשנת 2018, עדיין ישנן אלפי משפחות יהודיות בישראל המחכות ליום בו יוכלו להתאחד עם קרוביהן אשר רובם מדרגה ראשונה, הממתינים בקהילות היהודיות באתיופיה כבר עשרות שנים. משפחות אלו, הופרדו כאשר חלקן עלו ארצה עם הבטחה ששאר בני המשפחה יעלו בקרוב, אך ההבטחה לא מומשה וכיום ישנם הורים שחיים בנפרד מילדיהם, ילדים אשר חיים ללא הוריהם, ואחים ואחיות שלא נפגשו אלה עם אלה במשך שנים רבות.

 

על פי דבריו של חבר הכנסת אברהם נגוסה (הליכוד), לפי הבדיקות, באדיס ובגונדר יש לא פחות מאלפיים זכאים העומדים בקריטריונים אותם קבעה הממשלה. ובבדיקה מסודרת יימצא כי יש יותר זכאים. במשרד הפנים נמצאות 5000 בקשות שעדיין לא נבדקו.

 

ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד): "יש שינוי בחברה הישראלית כלפי יוצאי אתיופיה במתן שוויון זכויות, אך עדיין הזכות הבסיסית של בני הקהילה, לחיות יחד עם בני משפחותיהם הקרובים ביותר נפגעת בצורה בוטה, ונפגע השוויון של יוצאי אתיופיה. נמשיך להיאבק עד שהעוול הזה יתוקן. היום הכנסת מציינת את יום השוויון של יוצאי אתיופיה. בניגוד לשנים קודמות, בתקופה האחרונה אנו עדים לאווירה חדשה וטובה המתבטאת בהתקדמותם ושילובם של יותר ויותר עולים יוצאי אתיופיה במגוון תחומי החיים בישראל.  אני רוצה להאמין שהאווירה החיובית, נוטעת תקווה בקרב בני הקהילה, ונותנת להם מוטיבציה להשתלב בחיי החברה בישראל.  אמנם אנו צועדים בכיוון הנכון, אך מדינת ישראל חייבת לפתור את סוגיית העלאתם, של שארית יהודי אתיופיה לישראל הנמצאים שנים רבות בהמתנה כואבת, לעלות לארץ. זו חובה חברתית ממדרגה ראשונה ועלינו לתקן את העוול, הגורם לתחושה של חוסר שוויון בקרב קהילת יוצאי אתיופיה.
 

לצפייה במסמך רקע של מכון על משמר הכנסת בנושא – לחצו לצפייה