השר ליברמן על חוק המרכולים: "עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי"

בבוקר יום שבת ה-20.1.2018 ערך שר הביטחון ויושב-ראש מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביקור יחד עם שרת הקליטה, סופה לנדבר, במתחם ביג פאשן באשדוד, כמחאה על החלטת העירייה להתחיל לקנוס עסקים הפתוחים בשבת. בביקורו התבטא ליברמן גם בנושא התבטאויות רבנים מהציונות הדתית כנגד שירות נשים בצה"ל, אשר נשמעו בשבוע שעבר.

על חוק המרכולים:
מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה. מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה, עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי.
עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי. אנחנו ימין ואנחנו לא נפיל ממשלת ימין, ומי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא.
על התבטאויות רבני הציונות הדתית בשבוע שעבר כנגד שירות נשים בצה"ל:
גם בנושא הביטחוני, מה ששמעתי לאחרונה שרבה של צפת דורש להדיח את הרמטכ"ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה"ל כי אין יחידות נפרדות, ושהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל. נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו אין להן מקום.
נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה"ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם, לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ"ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה"ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים.