הרבנות הטילה ספק ביהדותו של טבח ביוחננוף והרשת פיטרה אותו. ח"כ מלינובסקי: כ"כ גאה ביורי שפוטר ולא שותק

יורי לוגביננקו – טבח שעבד 7 שנים ברשת "יוחננוף" – הושעה מעבודתו לאחר שמשגיח כשרות חדש החליט שאינו יהודי. יורי החזיק בכל המסמכים המתאימים המוכיחים את יהדותו אולם פוטר בכל זאת, למרות שהחלטה כזו אינה בסמכותו של המשגיח. בתנועת ישראל חופשית חשפו כי לאחר מספר ימים השיבו אותו למטבח אך אסרו עליו לגעת בתנורים וכעת, בעיצומו של משבר הקורונה, הוא פוטר מעבודתו ולא מוצא עבודה אחרת.

בתגובה, כתבה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ברשת החברתית:

כ"כ גאה ביורי שפוטר מרשת יוחננוף ולא שותק, עומד על שלו, נלחם, לא מוותר על האמת שלו ועל זכותו להיות יהודי. ההתנהלות של רשת יוחננוף מקוממת ולא מתקבלת על הדעת, הדבר היחיד שהם מבינים זה כסף אז אני קוראת לחרם צרכנים עד שהם יתנצלו ויחזירו את יורי לעבודה.

ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) השתתף בהפגנה בעקבות האירוע ואמר:

"הפגנה למען יורי לוגביננקו, הטבח שפוטר מרשת יוחננוף בגלל הלחץ של משגיח הכשרות שהחליט שיורי לא מספיק יהודי בשבילו. זו בריונות של המשגיח בחסות הרבנות. זו גזענות ברמה הנמוכה ביותר שאני מכיר. המאבק של יורי הוא מאבק של כל אחד שמאמין שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, דמוקרטית וחופשית. אני מטפל במקרה גם מול היועץ המשפטי לממשלה. אעדכן כשיהיו תוצאות. תודה למארגני ההפגנה מרכזים לצדק חברתי ולשותפים למאבק ישראל חופשית. כולנו יחד ננצח".

הפגנה למען יורי לוגביננקו, הטבח שפוטר מרשת יוחננוף בגלל הלחץ של משגיח הכשרות שהחליט שיורי לא מספיק יהודי בשבילו.זו…

פורסם על ידי ‏Alex Kushnir – אלכס קושניר‏ ב- יום חמישי, 4 ביוני 2020