הצעת החוק לפיה הורים יוכלו לאמץ ילד שאינו בן דתם – אושרה על ידי ועדת שרים לענייני חקיקה

מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ עדי קול-

"הידעתם שעל פי בית הדין לגיור, גם אנחנו לא מספיק יהודים? לכן, ילד מגוייר שיגדל בבית חילוני לפני גיל 12 לא ייחשב יהודי? מסתבר שאנחנו שלא התחתנו ברבנות, לא שומרים שבת וילדנו לומדים בבית ספר חילוני, לא כשירים לגדל ילדים לא יהודים. ועל פי חוק האימוץ איננו יכולים לאמץ בישראל ילד מדת אחרת.
אבל לא עוד! אתמול אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלי, המתקנת את חוק האימוץ ומאפשרת לבית משפט (אזרחי) לאשר אימוץ של ילד מדת אחרת כשטובתו של הילד, ולא ההלכה, מצדיקות זאת. זהו הישג עצום, שרבים לפני ניסו להשיגו, ואני מודה לשרים על האומץ לתמוך בו."

לקריאת הידיעה המלאה בעמוד הפייסבוק של ח"כ קול לחצ/י כאן

לקריאת הצעת החוק המלאה לחצ/י כאן

מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ ניצן הורוביץ-

"לפני כמה דקות השגנו בכנסת פריצת דרך בנושא שאני מטפל בו כבר שנים ומעיק על הרבה משפחות: הגיור לילדים שאומצו בחו״ל. בעיני, אימוץ ילדים הוא מעשה של חסד גדול. ולמרות זאת המערכת לא רק שלא מקילה על ההורים המאמצים אלא ממררת להם את החיים עם דרישות דת בלתי מתקבלות על הדעת. כגון שאם הילד לא ילך לגן דתי, לא יכירו בגיור שלו ואי אפשר יהיה לאמץ אותו… זה ביזיון. אז עכשיו עבר בקריאה טרומית תיקון לחוק האימוץ שמובילה ח״כ עדי קול ואני שותף לו, שיאפשר לנתק את האימוץ מהנושא הדתי. אנחנו נעשה מאמץ לסיים את החוק הזה כמה שיותר מהר כדי לחסוך למשפחות המאמצות את הכפייה הדתית. אני מאוד שמח שזה קורה ואני יודע מהיכרות וטיפול שלי בהרבה מקרים כאלה עד כמה זו בשורה טובה להמון אנשים טובים שאימצו ילדים."

לקריאת הידיעה המלאה בעמוד הפייסבוק של ח"כ הורוביץ לחצ/י כאן