דו"ח הלהטופוביה מדווח על עלייה של 36% במקרי אלימות כנגד הקהילה. יו"ר כחול לבן: "כשההומופוביה והשנאה מתחילות בממשלה".

הבוקר, רביעי 12.2.2020 התפרסם דו"ח הלהטופוביה השביעי במספר. מהדוח של מרכז הדיווח על שם ניר כץ ז"ל באגודה למען הלהט"ב עולה כי 2,125 מקרי להט"בופוביה דווחו השנה, כאשר בכל ארבע שעות בממוצע מדווח על מקרה להט"בופובי.

לפי הדו"ח, ישנה עלייה של כ-36% במספר מקרי התבטאויות השינאה והאלימות כלפי הקהילה הגאה המדווחים לעומת השנה שלפניה.

יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, אמרה בעקבות נתוני הדו"ח:

"הלהט"בופוביה הורגת ופוגעת באלפי קורבנות שמותקפים פיזית ומילולית, נזרקים החוצה מהבית ונדחפים לקצה – לעיתים עד ייאוש מובהק ואובדנות. המציאות הזאת לא מגיעה יש מאין, יש מי שבוחר להזין אותה. היא מתחזקת כששר החינוך של מדינת ישראל רוצה להמיר אוכלוסייה שלמה בחברה והמדינה בוחרת להעניק פרס לאדם שקורא להחרים אלפי להט"בים".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה:

"2,125 מקרים יותר מדי. העלייה בגילויי האלימות כלפי הקהילה הגאה מזעזעת, אך לא מפתיעה – כשההומופוביה והשנאה מתחילות בממשלה, איך אפשר להתפלא שאלו הנתונים?. ‏אני מתכוון להחמיר את הענישה על פשעי שנאה כלפי הקהילה, לשפר את מעמדה בזכויות וחקיקה ובעיקר להשקיע בחינוך לקבלת כל אדם באשר הוא אדם ולא משנה מה דתו, נטייתו או צבע עורו. אנחנו ב-2020, חייבים להתקדם".

גם ח"כ יאיר לפיד הגיב לפרסום וכתב (כחול לבן):

"כששר החינוך מאמין בטיפולי המרה, שר התחבורה קורא ללהט״בים ״בהמות״ וחתן פרס ישראל אומר שהם נכים שצריכים תרופות – אתה יודע שהאפליה וההסתה מגיעות מלמעלה. גילויי האלימות כלפי הקהילה בלתי נסבלים. ‏אנחנו צריכים חינוך אחר לגמרי, שיטור טוב יותר ואפס סובלנות כלפי האלימות המופנית לקהילה הלהט״בית. והקהילה צריכה לדעת עוד דבר: אנחנו אתכם, בלב ובנפש, לא נסכים שימשיכו לפגוע בכם".

ח"כ יוראי להב הרצנו (כחול לבן):

"‏כשהומופובים ממונים לשרים בכירים; כששר החינוך מתגאה בטיפולי המרה ומפיץ פחד ושנאה; כששר אחר מוביל מצעד בהמות מול מצעד הגאווה; כשנותנים פרס לאדם שאומר שצריך לטפל בנו בתרופות רק כי אנחנו מי שאנחנו; הכתובת על הקיר, רוחות ההסתה נושבות ומחלחלות, רק מחכים עכשיו למטורף שיחליט לעשות מעש".