בית כנסת בירושלים הושחת על ידי אלמונים. ח"כ משה גפני: "הניסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה"

הבוקר, שלישי 29.01.2019 פרצו אלמונים לבית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קריית יובל בירושלים,  וחיללו את ספרי התורה.

ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו (הליכוד): "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "הדזעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ״שיח ישראל״ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת. הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן : "זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי. על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד"

 

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד): "בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי.  שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו. וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים. ‫אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "מעשה זה מזעזע ומבחיל עד עומק הנפש, מעשים אלו הינם תוצאה ישירה של הסתה ושינאה זאת לא פעולה רגעית אלא פעולה מתוכננת ומושקעת, חילול הקודש הנורא הזה צריך לזעזע את אמות הסיפין והקמת קול זעקה וצעקה בכל הארץ. פעולה זו אינה של אדם בודד אלא ישנו ציבור שמרוצה חס ושלום ומבליג מכך. התעלמות והמעבר לסדר היום או חסר המעש זה המבחן הציבורי כנגד מעשים נוראיים אלו".

ח"כ יעקב אשר (ש"ס): "זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "בני ישראל כשהם יורדים, הם יורדים עד לתהום. הנסיון כל השנים למנוע מתושבים חרדים לגור בשכונת קרית יובל, הביאה בסוף כמה רפי שכל, אנשים מושחתים, לעשות את המעשה הנאלח הזה של פגיעה במקום תפילה שעוונם לא יסלח. מקומם מאחורי סורג ובריח. פעולות מסוג זה לא ירתיעו את תושבי ירושלים בכלל ותושבי קרית יובל בפרט שעומדים בגבורה מול כל הנסיונות לפגוע בהם".