בג"ץ פסק כי אישה שבגדה לא זכאית לחצי משווי הבית שבו גרה. ח"כ מרב מיכאלי: "שנים שאנחנו נאבקות על שוויון וזכויות נשים בנישואין וגירושין. במשמרת של איילת שקד אנחנו הולכות אחורנית".

היום, שלישי 20.11.2018 פורסם כי בית הדין הרבני קבע שלאשה אין זכויות בבית הרשום על שם בעלה, אף שלפי הפסיקה אין להחשיב בגידה בסכסוכי רכוש.

בג"ץ אישר פסק דין של בית הדין הרבני הגדול, שלפיו אישה שבגדה בבעלה אינה זכאית למחצית משווי הבית שבו התגוררו. בכך הפך למעשה פסק דין מלפני כ-25 שנה, שקבע כי במחלוקות על רכוש בין בני זוג נדרש בית הדין הרבני לפסוק לפי הדין האזרחי, שאינו מאפשר להביא בחשבון בגידה.
 

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "זוכרות את רונית אלקבץ בסרט "גט" עומדת בחוסר אונים מול שלושה דיינים גברים? אז אתמול זה נהיה יותר גרוע. ביטול הישגי עבר, יותר כח לדין הדתי ושלילת זכויות מנשים. ככה נראה מימוש אידיאולוגית הימין ע"פ השרה איילת שקד. תשעה גברים, 3 דיינים בבית הדין האזורי, 3 דייני בית הדין הרבני הגדול ו-3 שופטי בית המשפט העליון, פסקו ש״בגידה״ של אשה במהלך גירושין, שוללת ממנה את זכותה לבית שבנו בני הזוג יחד. מטורף. שנים שאנחנו נאבקות על שוויון, על זכויות נשים בנישואין ובגירושין והשגנו הישגים רבים, במשמרת של איילת שקד אנחנו הולכות אחורנית. בשבוע הבא אעלה להצבעה את הצעת החוק שלי לנישואין אזרחיים. בשוויון. בואו נראה מה היא תצביע על זה".
 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "שמישהי תסביר לגב' מיכאלי שלאף אישה אין זכות לקחת גבר, להשתמש ולזרוק (זו בדיוק המשמעות של בגידה!), ואז לדרוש חצי מהדירה שהיתה שייכת לו עוד לפני שהם הכירו. האמור נכתב בלשון נקבה כדי שלמרב יהיה יותר קל להבין אבל גם הפוך זה כמובן אותו דבר. לא קשור לנשים וגברים. סתם הגינות ושכל ישר".

ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד): "אישה שבגדה בבעלה לא תקבל 50% מהרכוש, אבל גבר שרצח את אישתו יקבל. כיום החוק משאיר לבעל שרצח את אישתו 50% מהדירה המשותפת, במקום להעביר את כולה לילדיה היתומים. החוק שהגשתי ישים סוף לאבסורד הזה. החוק הזה נדחה בוועדת השרים ביולי האחרון. אנחנו ניאבק עד הסוף, החוק הזה חייב לעבור".