פעילי חב"ד שהו בבסיסי צה"ל במהלך ראש השנה והעבירו פעילות לחיילים. ח"כ עמר בר לב: "אינו דבר שעולה על הדעת".

במהלך שבוע שעבר, רביעי 23.10.2019 שיגר ח"כ עמר בר לב (העבודה-גשר) מכתב לראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז בעקבות פעילי חב"ד ששהו בבסיסי צה"ל במהלך חג ראש השנה וערכו פעילויות לחיילים.

ח"כ עמר בר לב (העבודה-גשר):

"לפני מספר ימים פורסמו ברשת תמונות של פעילי חב”ד יצהר ששהו במספר בסיסי צה”ל ביהודה ושומרון במהלך ראש השנה וערכו פעילויות שונות לחיילים שם. אין לי כמובן דבר נגד פעילות בבבסיסי צה”ל בחגים – אני בעצמי בזמנו, כמפקד חטיבה, ערכתי בחטיבה סדר פסח כהילכתו עם הרב הצבאי של החטיבה, והרי זה מבורך. אולם כניסתם של גורמים אזרחיים לתוך מוצבים ובסיסים צבאיים, כולל כניסה לחדרי המגורים, שלא כחלק מהפעילות המאושרת על-פי פקודות הצבא על-ידי גורמי אגף כוח אדם בצה”ל, חיל החינוך והרבנות הצבאית – אינה דבר שעולה על הדעת. אירוע זה מעלה מספר שאלות אם לא לומר תהיות. ראשית, האם כניסת אנשי חב”ד לבסיסי צה”ל מעוגנת בפקודות הצבא? במידה וכן, מה הנוהל המאשר זאת ובמידה ולא מי אשר זאת. שנית, במידה ופקודות הצבא מאפשרות זאת, האם האישור הוא לכלל הזרמים ביהדות, כמו למשל לרבנים ורבניות רפורמים המעונינות/ים אף הם לשמח את חיילי צה”ל בחגים, או האם המצב הוא שרק לארגונים מסויימים יש דלת פתוחה לבסיסי צה”ל, בעוד אין היא מתאפשרת בכזו פתיחות לארגונים אחרים? מעבר לשאלות הללו, להבנתי, זהו תפקידו של צה”ל לדאוג לפעילות חייליו, גם אלו החינוכיות, הדתיות והתרבותיות באמצעות הרבנות הצבאית ו/או של חיל החינוך, ולהעביר את התכנים בתוך מתקני צה”ל, לחייליו, בצורה מאושרת ומבוקרת. הדבר מטריד שבעתיים, כאשר כל הסיפור הזה, של כניסת חב”ד יצהר לבסיסים, מתרחש במקביל למקרה הקשה שפורסם רק לאחרונה של תקיפת חיילי צה"ל ביצהר, המתווסף לתקיפות נוספות שהתרחשו בשנים האחרונות על-ידי מתנחלים מיצהר בחיילי צה”ל. אין ספק שהבעייתיות פה מודגשת ומובהקת. את השאלות הללו בדיוק הפנתי לפני ימים אחדים לראש אכ”א ולידיעת הרמטכ”ל במכתב המצורף לעיונכם".

 

שינוי גודל גופנים