יש לציין שהחוק עובר הליך מהיר באופן חריג, במסגרתו הוא הוגש ביום שלישי ה8/3/16, וכבר ביום ראשון- ה13/3/16, הוא עלה להצבעה.
קראו את דבריה המלאים כאן
והנה דבריה המלאים של ח"כ עזריה:
" 'כל נבדק/ת זכאי/ת לאדם נוסף בעת הבדיקה'.
מכירים את השלט הזה? הוא ממוקם לפני כל חדר במרפאה.
בעשורים האחרונים מבינים יותר ויותר שצריך לכבד את הפרטיות של החולים ולא לייצר מצבים מביכים או לא נעימים. לכן מותר להביא איתך אדם נוסף, ולכן הרופא או רופאה תמיד יוצאים מהחדר כשאת מתפשטת, ואומרים לך להתכסות ולהתארגן ואז נכנסים לבדוק רק את מה שצריך לבדוק. אלו הכללים. כי החויה היא מספיק חשופה ומורכבת, לא צריך יותר מזה.
יש מקום אחד, המקוה, שבו התהליך הוא הפוך.
בניגוד לעבר, הבלניות כיום מקבלות הנחיות להיות קשוחות עם כל אישה, לשאול שאלות לגבי מידת הניקיון של האישה, לבדוק נשים באופן אישי ופיזי כשהטובלת צריכה לעמוד ערומה לגמרי מולה, לא לאפשר לאף אחת לטבול בלי הבלנית, ומי שלא מוכנה לשתוק ודורשת לטבול אחרת, מסתכנת בכך שיביאו לה משטרה. בחיי.
ומה שמדהים הוא שלאורך ההיסטוריה כל הטבילה היתה הרבה יותר מכבדת ורכה מאשר היום. הבנתם את זה? בעוד שברפואה סוף סוף מתייחסים אל הגוף שלנו בכבוד, ולא מחייבים אותנו להחשף אם זה לא הכרחי, דווקא במקוה הסיפור הוא הפוך.
ועכשיו חה''כ גפני וח"כים נוספים מיהדות התורה, ש"ס, והבית היהודי הלכו עוד צעד אחד והרבה יותר רחוק בהצעת חוק שעולה מחר. מועצת הרבנות הראשית, 16 גברים יחליטו לכל אחת איך לטבול לפי ההלכה היבשה. הם יגדירו כללים וכולנו נשמע להם. לא המסורת שלנו תגדיר, לא כל אחת והסיפור האישי המורכב שלה.
מה זה אומר?
שאת לא יכולה לטבול לסגולה ללידה קלה ולפריון. זה יהיה לא חוקי.
את נשואה לאיש קבע ופוסקים לך שאת יכולה לטבול בזמן אחר? כעת לא תוכלי זה לא חוקי.
אם את לא מרגישה בנוח עם בלנית שצופה, ועד עכשיו נתנו לך לטבול לבד, עכשיו הבלנית לא תעזוב את החדר. זה לא יהיה חוקי.
אם המסורת של אמא שלך וסבתא שלך וסבתא רבא שלך היא קצת שונה ממה שיחליטו 16 הגברים במועצת הרבנות הראשית, אז הטבילה שלך תהיה לא חוקית.
ו
מה זה אומר שזה לא חוק? זוכרת את המשטרה?
תעזבו אותנו בשקט, תנו לטבול בשקט. תנו לנו קרדיט על דורות של נשים לאורך ההיסטוריה שטבלו לפי מנהגן. אל תכנסו לתוך התחום הפרטי שלנו אל מול הקב''ה. אל תתערבו לנו באיך שאנחנו טובלות.
זה פשוט לא עניינכם."