ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "הרפורמים גרמו לנזק הגדול ביותר לעם היהודי"

בראיון מקיף שנתן חבר הכנסת מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה לגדעון אלון בעיתון "ישראל היום" התייחס חבר הכנסת לנושאים רבים בתחום הדת והמדינה ופרש את משנתו בנושאים הבוערים ביותר על סדר היום הציבורי, אשר ביניהם היחס לזרמים הליברלים ודרישותיהם, פעולותיהם החריפות נגד צוי הגיוס של חסידי הפלג הירושלמי, וגישתו להחלטת בג"ץ בנוגע לפתיחת המרכולים בשבת. 

הנה כמה מן הדברים שאמר ח"כ מקלב במסגרת הראיון:
ש: הופתעתי שלאחר החלטת בג"ץ בנושא פתיחת המרכולים בשבת לא איימתם במשבר קואליציוני. החלטתם לשנות את המדיניות או שעייפתם? "אנחנו רוצים להוריד את הווליום מנושאים רבים. החלטנו לשנות את הגישה משום שהתגובות החריפות שלנו בעבר על פסיקות בנושאי דת גרמו לרעש לא פרופורציונלי. אזרחים חילונים אמרו לנו שכקולקטיב אנחנו מפחידים אותם ולכן החלטנו לא לומר על כל נושא שהוא משברי". ש: האם השינוי מחלחל לציבור החרדי, או שהוא ממשיך להיות מיליטנטי? "העברנו לציבור שלנו את המסר ובסך הכל הוא מאמין בנו. בנושא פתיחת המרכולים בשבת איננו יכולים לשתוק, כי עלינו לדאוג לכבודה של השבת".

ש:בעיית המרכולים תיפתר על ידי חוק עוקף בג"ץ? "לא יהיה חוק עוקף בג"ץ אלא תוגש הצעת חוק של משה גפני ושלי שתתקן את החוק הקיים ותקבע שמ־2014 כל חוק עזר עירוני מחייב את אישורו מחדש של שר הפנים, והשר דרעי לא יאשר פתיחתם של מרכולים שבעליהם אינם רוצים לפתוח אותם בשבתות".

ש: ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר בשבוע שעבר בישיבת ועדת העלייה של הכנסת, שדנה בנושא מתווה הכותל, ש"יש מקומות שלא מכניסים אליהם כלבים" ורמז לכך שנשות הרפורמים כמוהן ככלבים.
"אני בקושי אחראי למה שאני אומר, כיצד אני יכול להיות אחראי לדברי ח"כים אחרים? ממני לא תשמע התבטאויות כאלה, אבל אין ספק שהתנהגות הרפורמים מקוממת. הם הגוף היחיד שרודף את הציבור החרדי".

ש: הבעיה ביחסים ביניכם לא נובעת מכך שאינכם מכירים בהם כיהודים? "הם גרמו לנזק הגדול ביותר לעם היהודי. מיליוני יהודים נישאו ביוזמתם בנישואי תערובת והיום אינם חלק מהעם היהודי. אנו כופרים בכל הגישה הזו. הם רוצים לעקור את הדת ועוסקים רק בהשמצות ובהכפשות. בדיון האחרון שהיה בוועדת החוקה בחוק הלאום, אמרו נציגי הרפורמים שאת חג המולד וחנוכה יש לחגוג יחד. גם חילונים לא יסכימו שחופה תנוהל במשותף על ידי רב וכומר".

ש:סוגיית הגיוס חזרה לאחרונה לסדר היום בשל ההפגנות האלימות של "הפלג הירושלמי".
 "הם גורמים נזק חמור מאוד לציבור החרדי משום שהציבור החילוני רואה אותנו כקולקטיב וחושב שכולנו תומכים בפעילות הזו. אין לנו קשר איתם ואנחנו מסתייגים מהם. זו לא דרכנו ולא על ערכים כאלה אנחנו מחנכים את ילדינו".
לקריאת הראיון המלא באתר "ישראל היום": https://goo.gl/gZ3bbw