לאחר עשור של עיכובים אישרה שלשום ועדת הכלכלה את הרפורמה בענף מוניות השירות.
על פי מתווה הרפורמה, עליה הכריז שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) לפני חודש, כרטיסי הרב-קו ייכנסו למוניות שירות שיזכו במכרזים של משרד התחבורה, הקווים יפתחו למכרזים תחרותיים ללא השתתפות החברות הגדולות, ומספר קווים חדשים יוכרזו כאמצעי תחבורה משלימה לקווי האוטובוס, תוך מתן סובסידיה ממשלתית למפעילים ופיצוי לנהגים על נטילת הקווים. ההחלטה צפויה לעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע הבא.
אמנם תיקוף הרב-קו המסובסד יהיה אפשרי רק בימי חול, אבל מסתמן כי הנסיעה במוניות השירות המופעלות על ידי משרד התחבורה תתאפשר גם בשבת, כאשר תעריף הנסיעה טרם נקבע.
ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) התבטא בדיון על הרפורמה : "האם תשתנה הגדרת מוניות השירות במסגרת הרפורמה, כדי לאפשר את הפעלת קווי המוניות בשבת? אם כן הוא נבקש להבטיח שלפחות תיקוף כרטיסי הרב-קו לא יתאפשר בשבת."
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר השיבה כי לא יהיה שינוי במעמד המוניות וגם לא יחול שינוי – בניגוד להבטחה שכבר ניתנה בישיבות הקודמות של הוועדה על החוק – שתיקוף הרב-קו יתאפשר רק בימי חול.
שר התחבורה, ישראל כץ, התחייב לרפורמה עד סוף 2018. ואולם, גם אם הכנסת תאשר את ההצעה בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא, תהליך תכנון אשכולות הקווים, הוצאתם למכרזים וההיערכות להפעלה צפוי להיות סבוך וממושך. על פי הערכות, הרפורמה לא תושלם בעשור הנוכחי, ורק קווים חדשים ספורים יתחילו לפעול השנה.
לקריאת הכתבה המלאה באתר 'דה מרקר', לחצו כאן.