שרת המשפטים ח"כ איילת שקד בריאיון לאתר החדשות כיכר השבת: אני רואה את 'הימין החדש כבית לחרדים עובדים". ח"כ יואב בן צור בתגובה:"דבריה של השרה איילת שקד גזעניים ומנותקים מהמציאות

אתמול, שני 4.2.2019 התראיינה שרת המשפטים ח"כ איילת שקד באתר החדשות החרדי 'כיכר השבת' אודות הקמת מפלגת 'הימין החדש'.

על מפלגת הימין החדש: "זו מפלגה של דתיים וחילונים, בשותפות מלאה, גם בייצוג וגם בסוגיות שבליבת המחלוקת. אנחנו חושבים שרב המאחד על המפריד. אפשר לעבוד יחד, דתיים, חרדים וחילונים, הוכחתי את זה בכנסת הקודמת".

על הניסיון לשדר חילוניות: "זה נכון שאנחנו משהו אחר, אנחנו לא משנים את האמונות אבל כן מפלגה שפונה לכלל הציבור הישראלי. נסנו להביא ל'בית היהודי' להביא מצביעים חילונים ולא הצלחנו, אנחנו רצים להגדיל את הימין".

על מצבה של מפלגת 'הבית היהודי': "הבית היהודי יעברו את אחוז החסימה יפה, אני כן אומרת שגוש הימין אין לו פריבילגיה לקחת סיכונים. אם יהיו מפלגות שייקחו 2-3 מנדטים לקראת סיום הרשימות ולא יעברו את אחוז החסימה – הן צריכות להתחבר.

על הימין החדש בית לחרדים עובדים: "אני רואה את 'הימין החדש כבית לחרדים עובדים, כי גם השר בנט וגם אני משקיעים בזה הרבה השר בנט נלחם – גם באקדמיה – בכדי לאפשר הפרדה, אנחנו מאמינים שכך אפשר לעודד את הציבור החרדי להשתלב בשוק התעסוקה".

על שופט חרדי בעליון: "אני כשנכנסתי למשרד ראיתי שאין שופטים חרדים, מיננו שופטים חרדים, חוי טוקר היא הראשונה. אנחנו קיצרנו את הזמנים, ההליך לשיפוט לוקח שנתיים, לחרדים לוקח חצי שנה. מי ששומע אותי והוא עו"ד למעלה מחמש שנים: תגישו בקשות לשיפוט, מערכת המשפט צרכה לייצג את כל המגזרים, אני מקווה שיום יגיע ואני אמנה שופט חרדי לבית המשפט העליון".

 

ח"כ יואב בן צור (ש"ס) כתב בחשבון הפייסבוק שלו בתגובה: "דבריה של השרה איילת שקד לחדשות כיכר השבת גזעניים ומנותקים מהמציאות. לא זכור לי שהיא וחברה ל"ימין החדש" התייחסו אי פעם לתופעת חילולי השבת או נלחמו על הצביון היהודי. באשר למונח "חרדים עובדים", מדובר באמירה אומללה שהרי רבים בציבור החרדי מוכיחים הצלחה תעסוקתית יוצאת דופן חרף ההדרה מתפקידים רבים במשק, ואלו המקדישים את חייהם ללימוד תורה מבטיחים את המשך קיומינו וקיומה של השרה שקד".

לצפייה בריאיון המלא יש ללחוץ כאן