שר הדתות, דוד אזולאי אישר את בחירתן של עשר נשים לגוף הבוחר לרבנות הראשית מטעמו. ח"כ עליזה לביא: "שמחה ומברכת על כך שהשר אזולאי נענה לפנייתי והשתמש בסמכותו לתקן במעט את הפער.

היום, ראשון 12.08.2018 פורסם באתר החדשות 'כיפה' כי שר הדתות דוד אזולאי אישר את בחירתן של עשר נשים לגוף הבוחר לרבנות הראשית מטעמו.

כיום, נשים רבות לא יכולות להתמנות לגוף הבחור כיוון שמתוך 150 נציגים ישנם שמונים רבנים והשבעים הנותרים הם נציגי רשויות. החוק, מאפשר לשר הדתות  למנות עוד עשרה נציגים מטעמו. השר, בעידודה של חברת הכנסת עליזה לביא וחברות כנסת נוספות מינה עשר נשים נוספות לגוף הבוחר, והבחירות למועצת הרבנות הראשית יערכו באוקטובר.

הנשים הנבחרות לגוף הבוחר הן: חיה ברוידא, עו"ד מיכל רוזנבוים, נעמי בריטקוקף, מינה דינה טורנהיים, אדל קוזין,שלהבת חסדיאל, רו"ח הדסה רוזנברג, עו"ד גאולה אבידן, דבורה שטיינברג וטליה הלפר. 

כזכור, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) קידמה לקראת סיום מושב החורף הצעת חוק המבקשת להבטיח ייצוג מינימלי של לפחות 20% נשים מקרב נציגי הציבור המרכיבים את הגוף הבוחר. משנדחתה ההצעה פנתה לביא במכתב עליו חתמו למעלה מ-40 חברי כנסת, בבקשה לשר דוד אזולאי שימנה מקרב 10 נציגיו נשים, על מנת לצמצם ולו במעט את הפער הקיים.

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד):  "הרכב הגוף הבוחר כמעט ולא מאפשר ייצוג לנשים המהוות מחצית מהאוכלוסייה, ואני שמחה ומברכת על כך שהשר אזולאי נענה לפנייתי והשתמש בסמכותו לתקן במעט את הפער ולמנות מקרב נציגיו 10 נשים. זה עדיין מעט, אך צעד חשוב מאוד הן ברמה הסמלית והן המעשית. גיוון הרכב האסיפה הבוחרת יסייע במינויים של רבנים המייצגים מנעד רחב יותר של קבוצות וקשובים לצרכי הציבור".