ח"כים ממרצ, יהדות התורה והרשימה המשותפת הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון- ביטול גיוס חובה). ח"כ יהודה גליק: "הצבא כבר מזמן לא צריך שכולם יתגייסו".

כזכור, בשבוע שעבר ביום שני 11.06.2018 הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון-ביטול גיוס חובה) של חברי כנסת מהסיעות השונות: מוסי רז (מרצ), עיסווי פריג' (הרשימה המשותפת), יהודה גליק (הליכוד), מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) ודב חנין (הרשימה המשותפת).

הצעת חוק זו, מבקשת לקבוע כי אזרח ישראלי או תושב קבוע שמלאו לו שמונה עשרה שנים יגויס לשירות סדיר בתנאי שלא הביע התנגדות לכך, ןבכך יהפוך הגיוס לצה"ל לשוויוני. 

ח"כ מוסי רז (מרצ) : "כבר הרבה שנים שצה"ל הוא לא צבא העם כמו פעם. לפחות שלושה מגזרים לא הולכים לצבא: ערבים, חרדים וכאלה שנמצאים במצב סוציו- אקונומי קשה. דווקא אם הגיוס לא יהיה חובה, אנשים משלושת המגזרים האלה ירצו להתגייס. אם נהפוך את הגיוס לרשות, אלפי חרדים כבר לא יוחזקו כבני ערובה בישיבות, הם יוכלו ללכת לעבוד, מה שיעזור לצמצום הפערים במשק".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) : "אכן הגיע הזמן. למען הצבא, המדינה, החברה והכלכלה. אנחנו כבר לא מדינה בהתהוות עם 600,000 תושבים. הצבא כבר מזמן לא צריך שכולם יתגייסו. בסופו של דבר זה יקרה. התהליך צריך להתחיל. אנחנו מתחילים השבוע בדיון ראשון בכנסת".

 

לצפייה בהצעת החוק המלאה יש ללחוץ כאן