ח"כ יאיר לפיד: "אני כבר לא פונה לראש הממשלה נתניהו, הוא נכנע בכל דבר למפלגות החרדיות. הוא נכנע ברכבת, הוא נכנע במרכולים, הוא נכנע בחוק הגיוס, כניעה ללא תנאי".

היום, שני 11.06.2018 יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד פתח את ישיבת סיעתו בכנסת בדבר ההעברות התקציביות שאושרו לאחרונה בכנסת, בין היתר לבקשת המפלגות החרדיות.

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד): "בשקט בשקט, בסודיות גמורה, שלא נרגיש, הממשלה החליטה להוסיף למפלגות החרדיות 550 מיליון שקל, ולמשרד לשירותי דת עוד 200 מיליון שקל. התקציבים לחרדים בממשלה הזו הגיעו כבר קודם לשיא של כל הזמנים. היות והכסף הוא לא אין סופי, הם צריכים גם לחתוך משהו. אז בתוך אותו מהלך, בזמן שהם מוסיפים יותר מחצי מיליארד למפלגות החרדיות שכבר מקבלות מיליארדים, הם צריכים גם לקצץ. אז מחר הם יביאו את הקיצוץ לוועדת הכספים. אני רוצה לתת פה רק שלוש דוגמאות מאיפה הם קיצצו: 60 מיליון שקל מהאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, 14.5 מיליון לטיפול בנוער בסיכון ו-98 מיליון שקל ממעונות וצהרונים להורים עובדים. אני כבר לא פונה לראש הממשלה נתניהו. אין טעם. הוא נכנע בכל דבר למפלגות החרדיות. הוא ימשיך להכנע להם. הוא נכנע ברכבת, הוא נכנע במרכולים, הוא נכנע בחוק הגיוס, הוא נכנע בלימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, הוא נכנע כניעה ללא תנאי. כניעתו אמנותו. הממשלה הזו דואגת רק לעצמה, במקום לדאוג לילדים שלנו. אני רוצה הפעם לפנות דווקא למפלגות החרדיות. פעם אחת. פעם אחת אל תהיו סקטוריאליים. פעם אחת תגידו שאתם מייצגים ערכים יהודים לא רק ערכים מגזריים. תגידו שאתם לא מוכנים שהכסף לאברכים יילקח מילדים עם מוגבלות שכלית. תגידו שאף בחור ישיבה בישראל לא יסכים לזה מפני שאלה לא הערכים של עולם התורה. תשאלו את הרבנים אם הם מסכימים שייתנו לישיבות כסף שבא על חשבון שיקום לאוכלוסיות הכי חלשות. לראש הממשלה לא אכפת, כי כבר לא אכפת לו מכלום, אבל אני פונה למפלגות החרדיות. יש הקונה עולמו בשעה אחת. זו יכולה להיות השעה שלכם. תגידו שאתם לא מוכנים לזה. בידכם הדבר".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "מה שהולך להגיע מחר לוועדת הכספים, ואני מניח שיאיר לפיד ידע את זה – זה מימון תשלומי קצבאות; קצבת נכים; הארכת חופשת לידה; שינוי מבנה גמלת הסיעוד, תוספת ותק וזקנה; תוספת דמי ליווי לעיוורים; פיצוי הרשויות המקומיות, מה שקיימנו את הדיון על הסובבים את נמל התעופה בן גוריון; תוכנית פיתוח רכבות כבדות; מימון הוצאות מותנות של מערכת הביטחון; יישום הסכמי שכר במערכת החינוך; תקציב המזומן לבניית כיתות לימוד וגני ילדים; הגדלת מענקים ברשות לזכויות ניצולי השואה; מימון עלויות פרישת עובדי רשות השידור; מיגון הניוד ביהודה ושומרון וכן הלאה וכן הלאה. מצא יאיר לפיד, מתוך כמעט שישה מיליארד שקל האלה, לדבר דווקא על העובדים בנושא הזה של שירותי דת, שהם העובדים אשר משתכרים הכי פחות. העובדים של המועצות הדתיות, העובדים של בתי הדין הרבניים, העובדים של הרבנות הראשית. אחרי התוספת הזאת, שהיא לא 200 מיליון אלא היא בסביבות 40 מיליון, אחרי התוספת הזאת הם יקבלו הכי פחות. אין להם פרנסה שהם מביאים למשפחות. אבל מכל זה מצא יאיר לפיד לדבר על זה שאנחנו מקבלים".