למרות שהייתה אמורה להתכנס בעוד שבועיים, הכריזה שרת המשפטים איילת שקד:"הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בחודשיים הקרובים"

לאחר שנקבע מועד לכינוס הוועדה למינוי דיינים, שהיה אמור להתקיים ב1.2.18 בתום חודשים ארוכים שבהם לא התכנסה, ולאחר שהושלם מהלך בחירת נציג הקואליציה בבחירות במליאת הכנסת, התבטאה השרה איילת שקד (הבית היהודי) בראיון לרדיו קול ברמה ואמרה כי הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בחודשיים הקרובים, לדבריה,  מאחר שאין הסכמות בתוך הקואליציה ומאחר שהחרדים מטילים וטו על מספר מועמדים.

בין הדברים שאמרה שקד בראיון:

"אני חושבת שמינוי שופטים זה הדבר הכי משמעותי וצריך לדעת שאין קשר בין דעות שמרניות בתחום המשפטי לבין אורח חיים דתי. זה לא אומר בהכרח שכל שופט דתי שהוא גם שמרן, יכול להיות באמת שופט דתי שהוא אקטביסט.

גם השופט אדמונד לוי ז"ל שהיה אדם מאוד מיוחד היו לו גם פסיקות אקטבסטיות אפילו בהתנתקות זה שהוא חשב להתערב בהתנתקות, אני שהתנגדתי להתנתקות לא חושבת שהיה בסדר שבית המשפט היה צריך להתערב בהחלטה מדינית. אני חושבת שהדבר שהכי קובע זה מינוי השופטים. וקבוצה של שופטים שהם יותר שמרנים לוקח להם זמן להשתנות וחשוב שתיהיה כזו קבוצה שתביא איתם השפעה רבה בהמשך.

אני חושבת שיש הרבה חרדים וחרדיות שהיום משמשים עורכי דין, ויכולים להיות שופטים מוצלחים. במשרד המשפטים יש השתלבות יפה של חרדים. וגם בפרקליטויות יש חסדי גור. ליטאים , ספרדים וזה עובד מצוין הנחתי לקבל כמה שיותר מהמגזר ולתת להם עדיפות מתקנת במכרזים, ואני מנצלת את הבמה לקרוא לכל מי מהגזר שרוצה לעסוק בתחום. לבוא ולהגיש טפסים.

בתי הדין עברו ממשרד המשפטים למשרד הדתות כך שאין לי כל אחריות ויכולת לפעול למען בתי הדין הרבני. בזכות זה שבתי הדין עברו למשרד המשפטים אני הפכתי לשרת המשפטים. כשמפלגת ש"ס קיבלה את בתי הדין הרבנים, אמרנו שלא ניכנס לקואליציה בלי משרד המשפטים. מה שכן אני חברה בוועדה לבחירת דיינים ששם יש לי השפעה. ובזכות ההתערבות של השופט רובנשטיין שאמר אתם חייבים למנות ולא להתעכב.. ביצענו את המינויים".

בין השאר התייחסה שקד גם  לחוק המרכולים: "חוק המרכולים עשה נזק לקואליציה. מקווה שהציבור יבין שאין בחוק שינוי באורח החיים כמו שאמר השר דרעי."

לקריאת הכתבה המלאה שפורסמה באתר 'בחדרי חרדים', לחצו כאן.