תגובות במערכת הפוליטית על רקע תופעות לאחרונה של הדרת נשים במרחב הציבורי

על רקע מספר אירועים שפורסמו בתחילת השבוע של הדרת נשים מהמרחב הציבורי, בהן שלטים פוגעניים על אוטובוסי חברת דן; קריאה של רבנים בעיר ראש העין להחרים אירוע, עקב השתתפות של רבנים בו; ואירוע בגבעתיים במהלך חול המועד סוכות בהשתתפות שר החינוך, נפתלי בנט (הבית היהודי), בו לא מופיעות זמרות; מספר ח"כיות התבטאו בנושא.

להלן לקט התבטאויות:
ח"כ תמר זנדברג (מרצ):
בגבעתיים יופיעו שוב, ״במקרה״, רק גברים; בראש העין רבנים בקריאה לבטל הופעת זמרת; במצעדי סיכום השנה רק שתי זמרות. כנראה במקרה… בת"א שלט שובניסיטי וחשוך מופיע בימים האחרונים על האוטובוסים של חברת "דן". אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה להסיר באופן מיידי את השלט המבזה הזה.

ח"כ עאידה תמא סלימאן (הרשימה המשותפת):
בזמן שנאבקות על עוד צעד קדימה יש מי שרוצה למשוך עשרות שנים אחורה. חברת דן חייבת להסיר את המודעות.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ):
"כן, גם השנה יהיו במות נטולות נשים ובמקומות שכן – קיבלנו אזהרות מרבנים. בשבוע שעבר פורסם בעיתון "הארץ" כי נציגי המפלגות החרדיות והבית היהודי, דורשים שהיועמ"ש ירכך את האכיפה נגד הדרת נשים במרחב הציבורי. אם תהיתםן למה הכוונה, אז זאת בדיוק המטרה – להשתלט על המרחב הציבורי של כולנו ולאפשר מניעה של שירת נשים, אירועים וכנסים מעורבים, פרסומים עם ייצוגים נשיים, ועוד. מה עומד מאחורי זה? תפיסה ארכאית ולא רלוונטית בעליל, של משטור גוף האישה ומיניותה, והדרתה מהמרחב הציבורי. פגיעה בשוויון והצבת הנשים כסוג ב', במסווה של ״כבוד בת מלך פנימה״.   לימור לבנת, שכשרה יזמה את החלטת הממשלה בנושא הדרת הנשים, צייצה השבוע וכתבה: ‏"סעודיה הולכת קדימה, אנחנו-לאחור". צודקת.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), ביחס להדרת נשים בחג הסוכות:
"חג שמח חברות וחברים. מתכוננים מתכוננות להקפות מחר? אתם כן אבל אתן לא. וביחד בטח לא.
מדינת ישראל, מדינת כל היהודים ויהודיות של 2017 אומרת לכן נשים יקרות: "חפשו לכן משהו אחר לעשות" ולכם, הגברים, מה ללכת עם האשה או החברה או האחות או הבת. הן לא במעמד שלכם, הן לא יכולות לרקוד, בטח לא בציבור, בטח לא עם ספר תורה.
כנהוג, יתקיימו מחר ברחבי הארץ הקפות של שמחת תורה. לא בבית הכנסת, ברחבת העיריה שלכןם. אירועים של הרשות המקומית. ובכל זאת, 100% מהאירועים העירוניים יהי בהפרדה בין גברים לנשים. 100% מהאירועים הרשמיים אומרים לנו שגברים שווים וזכאים לתורה והנשים, במקרה הטוב, זכאיות להקשיב לגברים ששווים יותר.
אפילו באורתודוכסיה זאת תפיסה שוביניסטית ארכאית. הפמיניזם האורתודוכסי כבר מזמן השיג לנשים את הזכות לשמוח בתורה שלהן.
שלא לדבר על ההקפות שיוויוניות שמאורגנות על ידי הקהילה הרפורמית, הקונסרבטיבית ועל ידי קהילות אורתודוקסיות שוויוניות. אבל העיריות סירבו לתקצב אותן או התעלמו מהפניות של הארגונים האלה. ראשי עיר (98% מהם גברים) מעדיפים לתת את התקצוב לאותודוכסיה החשוכה. ולא רק בסוכות. גם בחנוכה, חב״ד אחראיים בלעדיים על הדלקת החנוכיות העירוניות.
למה בעצם? למה אנחנו מוכנות שימכרו אותנו ככה? למה אנחנו מפנימים ומפנימות שאנחנו שוות פחות? שהערכים שלנו לא נכונים מספיק? לא יהודיים מספיק? כי נתניהו אמר שהשמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים? או כי אייכלר אמר שהרפורמים הם לא יהודים? או כי מועצת החכמים הכריחה חבר כנסת להתפטר כי השתתף בחתונה של אחיין הומו? די להתבטלות בפני האורתודוקסיה. ישראל הנאורה, ההומניסטית, אוהבת האדם לא מוכנה יותר למופעים האלה. אנחנו הרוב והגיע הזמן שנתחיל להתנהג כמו רוב. אסור לנו להפקיר את המרחב הציבורי, אסור לנו לוותר על היהדות שלנו ועל העתיד שלנו."