ח"כ גלאון: " הנציגים החרדים בכנסת משתוללים, כי הם פוחדים שהמונופול של היהדות האורתודוקסית ייפגע"

כך כתבה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בעמוד הפייסבוק שלה, בתגובה לחוק המקוואות שעולה היום.
דבריה המלאים כאן

וכך כתבה ח"כ גלאון בעמוד הפייסבוק שלה:
"התיקון לחוק המקוואות שיעבור היום במליאת הכנסת צריך להטריד אתכם גם אם בחיים לא ביקרתם במקווה, ואין לכם שום כוונה לעשות את זה בעתיד. לא רק כי הוא חוק מפלה ועוקף בג"צ, אלא קודם כל כי הוא חושף איך בריונות וסחטנות נוסח המאפיה מנהלות לנו את המדינה.

למי שלא מעודכן, הנה תקציר: אחרי שהממשלה הודיעה שתפתח רחבה נפרדת בכותל שתאפשר גם לנשים ולרפורמים להתפלל ואחרי שבג"צ קבע שגם גרים רפורמים יכולים לטבול במקווה, הסיעות החרדיות בכנסת החליטו לצאת למלחמה. שר הבריאות ליצמן כבר הודיע שאם לא תעבור חקיקה שתבטיח את עליונות היהדות האורתודוקסית ותמנע זכויות מהרפורמים והקונסרבטיבים, הם יפרשו מהממשלה. חוק המקוואות שיעבור היום בכנסת, הסנונית הראשונה של החקיקה הזאת, קובע שחוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים, שחל על כל מקום ציבורי בארץ, פשוט לא יחול על המקוואות.

תת התקצוב של מערכת הבריאות, המחסור במיטות, ההפקרה של מי שאין לו כסף לשלם על שירותי בריאות פרטיים – כל אלה הן לא סיבות להפוך שולחנות. מתן זכויות לרפורמים ואפילו, רחמנא ליצלן, לנשים – בטח שכן.

אלה הן רק כמה מההתבטאויות של שרים וחברי כנסת מהשבועות האחרונים:

שר הדתות דוד אזולאי אמר על הרעיון לפתוח רחבה נפרדת בכותל ש"זה ייהרג ובל יעבור. אסור לתת להם (לרפורמים ולקונסרבטיבים) דריסת רגל בעם ישראל". ייהרג ובל יעבור, לא פחות.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה הצהיר ש"לא ניתן להם שום אחיזה בארצנו הקדושה", שהם "מזייפי יהדות", ו"שלא יבדקו את הנחישות שלנו".

שר התיירות יריב לוין האשים את הרפורמים כאחראים להתבוללות בארצות הברית, ועשה נזק עצום ליחסים של ישראל עם הקהילה היהודית בארה"ב – נזק שנתניהו, כמי שמסתמך על תמיכתם בשלל נושאים, נאלץ לרוץ ולתקן.

וראש הממשלה נתניהו, שמשווק בתפוצות מסרים של יהדות פלורליסטית, נכנע לסחטנות הפוליטית והסכים בלחץ הרבנים הראשיים לבחון מתווה פשרה בנושא הכותל וההכרה בזרם הרפורמי ולקדם את חוק המקוואות שמטרתו היחידה היא שכולנו נבין מי הבוס.

ומה עשו הרפורמים כדי לייצר את כל הבלגן חסר הפרופורציות הזה? את מה שלא ייעשה במדינת ישראל: איימו על המונופול הבלעדי של האורתודוקסיה הדתית והחרדית. העזו להגיד שגם הם יהודים, העזו לדרוש חופש תפילה ופולחן.

לא סתם הנציגים החרדים בכנסת משתוללים. הם פוחדים שההחלטה בנושא הכותל היא פרצה להכרה בזרמים אחרים ביהדות, אבל לא על היהדות הם פוחדים. הם יודעים מצוין שהיהדות לא תיפגע עם יהיה בה פתח לקולות אחרים, אם אנשים ונשים יוכלו להתחתן עם מי שירצו, וגם להתגרש. הם יודעים שהיהדות לא תיפגע אם תהיה רחבה נפרדת בכותל שתאפשר תפילה לזרמים אחרים, בדרכם, או אם עוד נשים יוכלו לטבול במקווה. הם פוחדים כי הם יודעים שהדבר היחיד שייפגע הוא המונופול של היהדות האורתודוקסית על כל מוסדות הדת הרשמיים בישראל, והכמות הבלתי נתפסת של ג'ובים, כסף וכוח פוליטי שהמונופול הזה מייצר להם כבר 67 שנה."