ח"כ אילן גילאון: " מאות דירות דיור ציבורי נמכרות למקורבים בזיל הזול. ומי בין הנהנים מהשלמונים? מוסדות דת, ישיבות הסדר ורבנים"

חיים ריבלין דיווח אמש בחדשות ערוץ 2 כי שר השיכון, אורי אריאל מכר דירות המיועדות לדיור הציבורי, למוסדות דת ולישיבות, ח"כ זהבה גלאון כתבה בתגובה "ידעתם שמוסדות תורניים מחזיקים כבר עכשיו 300 דירות שמיועדות לזכאי דיור ציבורי? רק בבאר שבע לבדה יש 70 משפחות שממתינות בתור לדירה כבר אלוהים יודע כמה זמן, ויש עוד מאות אחרות שבכלל לא זוכות להכנס לרשימת ההמתנה. אבל לאורי אריאל יותר חשוב לצ'פר את העמותות שמקורבות לבית היהודי ולחלק להן דירות על חשבון האוכלוסיות הכי חלשות בישראל"
וח"כ אילן גילאון אמר כי " זהו פשע חמור ועוול לממתינים שנים על גבי שנים לדיור ציבורי. אפנה מחר ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד אריאל ולהחזיר לאלתר את הנכסים למאגר". 
ח"כ אורלי לוי אבקסיס הוסיפה: לא מעט 'מרוויחים' יש בסיפור הזה, אבל המפסידים היחידים הם שוב דיירים של הדיור הציבורי. "

תחקיר חדשות ערוץ 2 חשף אמש כי שר השיכון אורי אריאל, מכר מאות דירות המיועדות לדיור הציבורי ללא מכרז, רובן המוחלט עבור מוסדות דת.
לצפייה בתחקיר חדשות 2 בנושא, לחצ/י כאן

ח"כ זהבה גלאון:
"זו לא רק שחיתות בוטה לאור יום, זה קודם כל ובעיקר רוע לב מזעזע, בפרט לאור המלצות ועדת אללוף למאבק בעוני שקבעה במפורש שיש צורך דחוף לקנות עוד אלפי דירות חדשות כדי לחדש את מלאי הדיור הציבורי. בטח לא למכור אותן! אם עד היום חשבנו שאורי אריאל רק עסוק באיך לשפוך עוד כסף לבניה לא חוקית בשטחים ופשוט לא שם קצוץ על מה שקורה בארץ, היום מסתבר שהוא לא סתם מזניח את אזרחי ישראל, אלא באופן יזום מנצל את תפקידו כדי לפגוע בהם."
לסטטוס המלא בעמוד הפייסבוק של ח"כ גלאון, לחצ/י כאן

ח"כ אילן גילאון:
"מהתחקיר עולה שמאגר הדיור הציבורי המדולדל הפך לאמצעי מניב ומקור לא אכזב לאנשי שלומם של הבית היהודי. כך למשל, דירות בהנחות מפליגות לתנועה להפצת התורה בירוחם, לישיבת ההסדר באלון שבות ובקריית ארבע והרשימה עוד ארוכה…

כנראה שאת אריאל לא ממש מעניין שלפי החוק רק דיירי הדיור הציבורי מורשים לרכוש את הנכסים. גם זה שאלפי זכאים לדיור ממתינים שנים על גבי שנים לקורת גג לא הפריע לגזול את כבשת הרש. משרד השיכון פשוט מצפצף ומספסר במלאי. "
לסטטוס המלא בעמוד הפייסבוק של ח"כ גילאון, לחצ/י כאן

ח"כ אורלי לוי אבקסיס:
אז לא רק שלא מחזירים את הדירות הללו למאגר הדיור הציבורי, עכשיו הם גם מנסים להיפטר מהם לתמיד.
בתחילת השבוע העברתי את החומרים שהגיעו לידיי למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, וביקשתי מהם קודם כל להורות על עצירת המהלך הנבזי הזה בו שוב מונעים את הסיוע מ
מי שהכי זקוק לו.
אנחנו לא נוותר. אנחנו לא ניתן לחסל את הדיור הציבורי."
לסטטוס המלא בעמוד הפייסבוק של ח"כ לוי אבקסיס, לחצ/י כאן

להלן עיקרי תגובתו של השר אורי אריאל:
"זוכרים שפורסם שיש דירות שמוחזקות על ידי גופים ציבוריים ובמקום לתת אותן לנזקקי הדיור הציבורי מוכרים אותם למקורבים? רק בחרו להסתיר את העובדה שחלק מהדירות בכלל נמצאות בתוך מוסדות ציבור ובחלקן אין טעם לדרוש את פינוי הדירות שכן אין הם ראויים למגורים לדיירי הדיור הציבורי, זאת מפאת מיקומן למשל כמעונות של אחיות ורופאים בתוך בתי חולים ובחלק אחר של המקומות דיירי הדיור הציבורי לא רוצים לגור שם הן מבחינת המיקום הגיאוגרפי בפריפריה הרחוקה, הן מבחינת גודל הדירה ומיקומה הפיזי בבניין. כאשר בנוסף באזורים הללו ישנם עודף דירות ריקות רבות של הדיור הציבורי שאין להם דורש. לצד זה הליך פינוי של כל נכס הינו הליך משפטי שאורך שנים רבות ובטוח לא יועיל לממתינים. והיה אם אחרי שנים היינו מחזירים אותם, הדירות הללו היו עומדות ריקות, נבזזות ונהרסות ודורשות שיפוץ של 100 אלף ₪ ויותר. "
לסטטוס המלא בעמוד הפייסבוק של השר אריאל, לחצ/י כאן